دست یاری دستگاه‌ قضایی برای حمایت از صنعتگران فارس

شیراز-ایرنا- مهیا کردن زمینه برای جذب سرمایه‌گذاران و فعالیت بیش از پیش صنعتگران و فعالان اقتصادی نقش پُر رنگی در تحقق شعار سال دارد؛ در حال حاضر شرایط مطلوبی برای تحقق این امر مهم در شهرک صنعتی مرکز استان فارس فراهم شده که مورد توجه و حمایت دستگاه قضایی استان نیز قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، دولت سیزدهم به صورت جدی به دنبال کاهش تصدی‌گری است و توسعه شهرک‌های صنعتی خصوصی از مهمترین رویکردهای اقتصادی در این دوره محسوب می‌شود.

در واقع ایجاد و توسعه شهرک‌های صنعتی از مهمترین اولویت‌های دولت سیزدهم محسوب می‌شود. این رویکرد در ۲ دهه اخیر مورد توجه برنامه‌ریزان توسعه در استان‌های مختلف کشور بوده و در این زمینه تلاش بسیاری نیز انجام شده است چراکه این شهرک‌ها تاکنون اثرات اجتماعی و اقتصادی قابل توجهی بر این مناطق گذاشته و منجر به ایجاد تغییر در سبک و زندگی مردم شده‌ است.

توجه به احداث و توسعه شهرک‌های صنعتی در سفرهای استانی دولت

به دلیل اهمیت احداث و توسعه شهرک‌های صنعتی هر سال سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران و شرکت شهرک‌های صنعتی استان از محل اعتبارات داخلی خود مبلغی را برای ایجاد و تقویت زیرساخت‌ها اختصاص می‌دهند.

دست یاری دستگاه‌ قضایی برای حمایت از صنعتگران فارس

در سفرهای استانی رییس‌جمهور نیز به واحدهای تولیدی و شهرک‌های صنعتی اهتمام ویژه‌ای شده است، یکی از اولویت ها، بازدید و سرکشی از همین واحدهای تولیدی مستقر در شهرکهای صنعتی بوده و این سفرها مصوبات خوبی به خصوص در زمینه تأمین برق و زیرساخت‌ها به همراه داشته است.

با این حال نیاز است که زمینه‌سازی برای راه‌اندازی و توسعه شهرک‌های صنعتی همچنان در اولویت باشد تا شرایط مطلوبی برای استقرار واحدهای تولیدی فراهم شود و سرمایه‌گذاران با فراغ بال بیشتری در این مناطق اقدام به سرمایه‌گذاری و تولید کنند.

در حال حاضر وضعیت زیرساخت‌ها در شهرک صنعتی شیراز مطلوب است. این شهرک صنعتی که در شرق کلانشهر شیراز واقع شده، با وسعت تقریبی ۱۴۰۰ هکتار یکی از بزرگترین و مهمترین شهرک‌های صنعتی کشور محسوب می‌شود و توانسته تاکنون نقش مهمی در اشتغالزایی، تولید و افزایش درآمدهای ارزی ایفا کند.

دست یاری دستگاه‌ قضایی برای حمایت از صنعتگران فارس

صدور پروانه بهره‌برداری نخستین شهرک صنعتی خصوصی شیراز در سال ۱۴۰۲

در اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۲ پروانه بهره‌برداری نخستین شهرک صنعتی خصوصی مرکز استان فارس با هدف بسترسازی و افزایش ظرفیت واگذاری زمین صنعتی به متقاضیان سرمایه‌گذاری پس از طی شدن فرآیندهای قانونی صادر شد و در حال حاضر این شهرک صنعتی در حال آماده‌سازی و اقدامات نهایی برای میزبانی از صنعتگران فارس است.

مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی شیراز روز دوشنبه هشتم خردادماه در این خصوص گفت: منطقه ویژه اقتصادی شیراز امکانات لازم جهت راه‌اندازی کارگاه‌های کوچک، متوسط و بزرگ در مجموعه شهرک صنعتی غیر دولتی را برای صنعتگران فراهم می‌کند و تسهیل در امور راه‌اندازی و رونق اقتصاد و اشتغال استان و شیراز برای صنعتگران جهت راه اندازی کسب و کار در دستور کار این منطقه قرار دارد.

سعید مصفا با اشاره به فعالیت‌های انجام شده جهت تأمین و فراهم کردن کامل زیر ساخت‌ها در نخستین شهرک صنعتی غیر دولتی مرکز استان فارس، افزود: در حال حاضر دیوارهای اطراف این شهرک محصور شده و عملیات زیر ساخت‌های خیابان‌های اصلی آن تکمیل شده است‪.

مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی شیراز با بیان اینکه هم‌اکنون عملیات تک لبه‌گذاری خیابان‌های فرعی شهرک صنعتی خصوصی در حال انجام است،به روند تأمین آب، برق، گاز و مخابرات با هماهنگی دستگاه‌های ذیربط جهت سهولت امور صنعتگران و سرمایه گذاران اشاره کرد و یادآور شد: در جهت تامین تمام زیر ساخت‌ها و تسهیل در امور صنعتگران و تسریع در روند واگذاری‌ها در حال انعقاد قرارداد با سازمان‌های مربوطه هستیم.

مصفا ادامه داد: تاکنون افراد زیادی جهت دریافت زمین و سرمایه گذاری در شهرک صنعتی غیر دولتی شرکت توسعه صنایع و صادرات فارس یعنی منطقه ویژه اقتصادی شیراز به ما مراجعه کرده‌اند.

صنعتی شدن راهکاری برای گذر از مشکلات بحران خشکسالی

با این حال این اقدام بزرگ‌ همکاری و حمایت‌های همه‌جانبه دستگاه‌های اجرایی استان را می‌طلبد؛ استانی که همواره به عنوان یک استان کشاورزی در کشور شناخته شده اما وجود مشکل کم‌آبی و بحران خشکسالی در سال‌های اخیر ضرورت حرکت این استان به سمت صنعتی شدن را بیش از پیش نمایان ساخته است.

رییس کل دادگستری استان فارس هم معتقد است این استان سالهاست که با بحران خشکسالی مواجه شده و تنها راه نجات این استان صنعتی شدن و جذب صنعتگران و سرمایه‌گذاران در بخش صنعتی است.

حجت الاسلام و المسلمین کاظم موسوی در گفت‌وگو با ایرنا افزود: در حال حاضر اقدامات قابل توجهی برای راه‌اندازی شهرک صنعتی غیردولتی در شیراز و جذب سرمایه‌گذاران و فعالان اقتصادی در این شهرک صنعتی انجام شده است، بدون شک این اقدام موجبات رونق اقتصادی را در استان فارس فراهم خواهد کرد.

وی با بیان اینکه با راه‌اندازی این شهرک صنعتی فرآیند جذب سرمایه‌گذار و توسعه صنعتی و ایجاد اشتغال پایدار شتاب می‌گیرد، گفت: راه‌اندازی این شهرک صنعتی بخش قابل‌توجهی از نیاز سرمایه‌گذاران در شیراز و استان را پاسخ خواهد داد؛ البته بخش‌های مختلف استان بایستی از این کار حمایت کنند و ما نیز در کارگروه اقتصادی در دادگستری به شدت از این اقدام حمایت خواهیم کرد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha