رویکرد اشتغال‌آفرینی دولت سیزدهم؛ برای دانش‌آموختگان تا محرومان

سمنان- ایرنا- معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت‌: دولت سیزدهم برای اشتغال‌آفرینی اقشار مختلف از دانش‌آموختگان تا محرومان برنامه و پرونده ویژه دارد. 

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمود کریمی بیرانوند روز پنجشنبه در نشست کارگروه تخصصی اشتغال استان سمنان در سالن همایش استانداری، با تاکید بر اینکه برای اشتغالزایی دانش‌آموختگان پرونده ویژه باز و با اهتمام ویژه پیگیری شود، گفت: رهبر معظم انقلاب در نشست‌های مختلف تاکید بر اشتغالزایی دانش‌آموختگان دارند.

وی تاکید کرد: تقسیم دستگاهی برای مشاغل خانگی باید از دستور خارج شود است و باید متناسب با ظرفیت هر دستگاه اجرایی تسهیلات مشاغل خانگی درنظر گرفته شود.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی گفت: کارگروه حمایت اشتغال در استان‌ها با هدف اشتغالزایی برای افراد نیازمند و محروم راه‌اندازی شود.

وی یادآور شد: ادارات ورزش و جوانان استانها در کارگروه اشتغال نقش پررنگ داشته باشند

معاون توسعه کار آفرینی و اشتغال وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی گفت: اداره‌کل ورزش و جوانان استان‌ها و دستگاه‌های فرهنگی در کارگروه اشتغال نقش‌پررنگ داشته باشند.

وی با اشاره به کمبود نیروی انسانی در بخش صنعت، افزود: دستگاه‌های فرهنگی در کارگروه اشتغال نقش‌آفرینی کنند و در هر جلسه مصوبه‌ای برای اجرا از سوی دستگاه‌های فرهنگی تعریف شود.

کریمی بیرانوند افزود: سمنان جزو استان‌های برتر کشور در اشتغالزایی در بخش تعاونی است، اما باید این سهم افزایش یابد.

رویکرد اشتغال‌آفرینی دولت سیزدهم؛ برای دانش‌آموختگان تا محرومان

مشاغل خانگی رمز ماندگاری جمعیت در روستاها

استاندار سمنان هم در این نشست گفت: مشاغل خانگی نقشی مهم در ماندگاری جمعیت روستایی دارد و استان سمنان آمادگی امضای تفاهم‌نامه همکاری با وزارت تعاون، کار و رفاه برای اجرای طرح آزمایشی توانمندسازی روستاییان در اشتغالزایی و تولید ثروت دارد.

سیدمحمدرضا هاشمی ابراز کرد: توانمندسازی روستاییان و تلاش برای اشتغالزایی این قشر نقشی مهم در جلوگیری از مهاجرت از روستاها و حاشیه نشینی دارد.

وی افزود: حفظ اشتغال و حمایت و جذب سرمایه‌گذار از رویکردهای مهم استان سمنان است و توجه به توسعه دانش‌بنیان‌ها و اشتغالزایی دانش‌آموختگان از اولویت‌های این استان است.

استاندار سمنان بیان کرد: یاریگران زندگی در مقابله با مواد مخدر از جمله طرح‌هایی است که به صورت آزمایشی در سطح ملی در استان سمنان اجرا شد.

هاشمی تصریح کرد: سال گذشته تسهیلات مشاغل خانگی با اولویت بخش روستایی در استان سمنان پرداخت شد.

مرکز آمار ایران درباره شاخص نرخ بیکاری سال ۱۴۰۱ اعلام کرد که نرخ بیکاری در سال گذشته با کاهش ۲ دهم واحد درصدی به ۹ درصد رسید. نرخ بیکاری ۱۴۰۰ بالغ بر ۹ و ۲ دهم درصد بود و بررسی استانی نرخ بیکاری در کل کشور نشان می‌دهد، طی سال ۱۴۰۱نرخ بیکاری در ۲۳ استان تک‌رقمی شد و پایین‌ترین نرخ بیکاری در استان سمنان با نرخ ۶ و چهار دهم درصد ثبت شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha