۱۱ خرداد ۱۴۰۲، ۱۸:۴۳
کد خبرنگار: 2082
کد خبر: 85129080
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

لوکاشنکو: لیتوانی، لهستان و اوکراین به دنبال سرنگونی دولت بلاروس هستند

تهران- ایرنا- الکساندر لوکاشنکو رئیس جمهوری بلاروس اعلام کرد که کشورهای لیتوانی، لهستان و اوکراین در حال طرح‌ریزی برای سرنگونی دولت هستند اما مینسک اجازه انجام این کار را نمی‌دهد.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری تاس، لوکاشنکو امروز پنجشنبه در نشست پنجاه و دومین نشست «شورای روسای آژانس‌های امنیتی و سرویس‌های ویژه» گفت:مایلم متذکر شوم که در لهستان، لیتوانی و متاسفانه اوکراین اعضای تشکیلات مسلح غیرقانونی آموزش می‌بینند و تلاش‌هایی برای ایجاد سلول‌های خفته افراطی به صورت مستقیم در کشور صورت می‌گیرد.

رئیس جمهوری بلاروس در این نشست که مربوط به کشورهای مستقل مشترک‌المنافع می‌شود، ابراز داشت که سناریو گرفتن قدرت با زور در حال ترسیم است. وی در این خصوص تشریح کرد: یعنی قصد دارند به زور قدرت را در دست بگیرند. ما می‌توانیم آن را ببینیم و اجازه چنین اتفاقی را نمی‌دهیم.

پس از شروع جنگ بین مسکو و کی‌یف، بلاروس به عنوان همسایه شمالی اوکراین روابط با روسیه را به ویژه در حوزه نظامی تقویت کرد. اواخر سال گذشته میلادی روسیه و بلاروس یک نیروی مشترک منطقه‌ای و یک مرکز آموزش نظامی مشترک تشکیل دادند.

هفته گذشته نیز لوکاشنکو اعلام کرده بود که تسلیحات هسته‌ای روسیه در راه بلاروس هستند. سرگئی شویگو وزیر دفاع روسیه و ویکتور خرنین همتای بلاروسی وی هفته گذشته اسنادی را امضا کردند که رویه نگهداری تسلیحات هسته‌ای غیرراهبردی روسیه را در یک انبار ویژه در خاک بلاروس تعریف می کند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha