وزیر راه و شهرسازی ۲۵۳ واحد مسکونی را در مازندران افتتاح کرد +فیلم

ساری - ایرنا - همزمان با سراسر کشور، ۲۵۳ واحد مسکونی نوسازی شده در بافت‌های فرسوده استان مازندران امروز پنجشنبه با حضور ارتباط تصویری وزیر راه و شهرسازی به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مدیرکل راه و شهرسازی مازندران در حاشیه این مراسم گفت: این مراسم با افتتاح و بهره‌برداری از بیش از پنج هزار واحدمسکونی در بافت‌های فرسوده ۱۷ استان و ۶۷ شهر کشور به ویژه ۳۲ پروژه به تعداد ۲۵۳ واحد در ۹ شهر مازندران برگزار شده است.
علی دیوسالار با بیان اینکه احیا و بازآفرینی واحدهای مسکونی به سطح کیفی زندگی اقشار جامعه کمک می‌کند، افزود: سهمیه مازندران هفت هزار واحد مسکونی است که در نهضت ملی مسکن پیشنهاد کردیم که این مقدار را به ۲ برابر یعنی ۱۵ هزار واحد را نوسازی کنیم.

طبق گزارش های رسمی در حال حاضر حدود ۴۰۰ هزار نفر در استان مازندران در بافت های ناپایدار و فرسوده شهری زندگی می کنند که طبق گزارش ها ۱۲۲ هزار خانه را شامل می شود.

بافت های ناپایدار شهری در مازندران فقط به بافت های تاریخی و کوچه های تنگ و تاریک شهرها خلاصه نمی شود، علاوه و بر این فضا، حلبی آبادها، حاشیه‌نشینی و خانه های غیررسمی نیز اضافه شده است.

آخرین برآوردها نشان می دهد حدود ۱۵ تا ۳۰ درصد مناطق شهری استان را بافت های فرسوده و ناپایدار تشکیل می دهد که شهرهای مانند آمل، قائمشهر و حتی شهرهای کوچک نیز بالای جدول این لیست قرار دارند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha