استاندار: رویکرد اصلی دولت محرومیت زدایی است/ رفع کمبود آب در یکهزار و ۳۰۰ روستای مازندران

ساری - ایرنا - استاندار مازندران محرومیت زدایی و ارایه خدمات مطلوب به مردم در مناطق کمتر توسعه یافته را از رویکردهای اصلی دولت سیزدهم عنوان کرد و گفت: مشکل کمبود آب در یک هزار و ۳۰۰ روستای این استان با تدابیر اندیشیده شده رفع خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سیدمحمود حسینی پور روز پنجشنبه در یازدهمین سفر شهرستانی خود در جمع مردم روستای ولو از توابع شهرستان بهشهر افزود: محرومیت زدایی و رفع مشکلات و موانع در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته آن هم در کمترین زمان، هدف اصلی دولتمردان سیزدهم است.
وی اظهار داشت: شخص رئیس جمهور نیز بر اجرای طرح های محرومیت زدایی تاکید ویژه دارند و سفرهای شهرستانی نیز با همین رویکرد انجام می شود.
وی با بیان اینکه درآمد مردم این منطقه از محل فروش محصولات کشاورزی از جمله گندم تامین می شود، گفت: هدف ما خدمت به مناطق محروم است و برای تحقق این مهم تلاش می‌کنیم تا از تمام امکانات و ظرفیت های موجود نیز به شکل مطلوب استفاده تا خدمات مورد نیاز به مردم روستا ارایه شود.
وی خاطرنشان کرد: در بیش از یکسال از فعالیت دولت سیزدهم، بیشترین توجه به روستاها شد. به اندازه هشت سال دولت گذشته، خدمات به روستاهای مازندران ارایه شد. در یکهزار و ۳۰۰ روستای مازندران با امضای قرارداد با سپاه، مشکل آب این مناطق رفع خواهد شد.

استاندار: رویکرد اصلی دولت محرومیت زدایی است/ رفع کمبود آب در یکهزار و ۳۰۰ روستای مازندران

مقام عالی دولت در مازندران اضافه کرد: تا ۲۲ بهمن مشکل آب آشامیدنی روستاهای بخش هزار جریب بهشهر از جمله روستای ولو باید رفع شود. تلاش می شود بخشی از طرح آبرسانی به این روستا ور هفته دولت افتتاح و بقیه طرح آبرسانی نیز در نهایت تا پایان امسال افتتاح و بهره برداری شود.
حسینی پور تصریح کرد: با تامین اعتبار، بخش زیادی از آسفالت راه روستایی در بخش هزار جریب بهشهر انجام شد و تا هفته دولت امسال نیز آسفالت راه روستای ولو انجام خواهد شد.
وی گفت: مقرر شد تا آخر تیرماه امسال نیز مشکل خطوط ارتباطی شبکه های مخابراتی و مشکل آنتن دهی شبکه های تلویزیونی نیز رفع شود.
وی افزود: دولت خلف وعده نمی کند و تلاش می شود به تمام وعده هایی که به مردم داده شد، عملیاتی، اجرا و تکمیل شود.
وی افزود: در بخش بهداشت و درمان نیز اولویت اول باید فعال کردن خط ۱۱۵ در این منطقه باشد. به فاصله ۱۵ دقیقه از تماس، آمبولانس به منطقه اعزام شود. دانشگاه علوم پزشکی باید نسبت به تجهیز اورژانس بین راهی این مناطق اقدام کند.
استاندار مازندران گفت: برای بازگشت مردم به روستاها آمادگی داریم تا به هر تعداد تسهیلات مسکن ملی به صورت قرض الحسنه تا سقف ۲۰۰ میلیون تومان با بازپرداخت ۲۰ ساله توسط بنیاد مسکن انقلاب پرداخت می شود و مردم باید از این فرصت برای بازگشت به روستاها استفاده کنند.
استاندار مازندران گفت: کشاورزی باید از حالت سنتی خارج شوند و با صنعتی شدن تولید زمینه اشتغال جوانان فراهم شود.
وی افزود: ایجاد ۲ هزار واحد یکصد راسی دام در روستاهای مازندران طراحی شده است و در صورت افزایش ظرفیت نیز مورد حمایت قرار می گیرند. ارایه آموزش رایگان پرورش دام، خرید تضمینی شیر و کمک در تامین نهاده ها از جمله اقدام حمایتی دولت برای ایجاد اشتغالزایی مناسب در این بخش است.
وی ادامه داد: ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی از رویکردهای اصلی دولت است و برای تحقق این مهم از تمام امکانات و ظرفیت های موجود باید به شکل مطلوب استفاده کرد. حسینی پور تصریح کرد: مازندران قابلیت تبدیل شدن به قطب صادراتی را دارد و ایجاد اقامتگاه های بوم گردی و بازارچه فروش محصولات تولیدی و صنایع دستی در روستاهای مازندران برای ایجاد اشتغال پایدار در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته، باید مورد توجه بیش از پیش قرار گیرد و نقش جوانان در تحقق این مهم بسیار مهم و حیاتی است.
وی ادامه داد: هدف ما از رسیدگی به مناطق روستایی مولد سازی است تا با ایجاد اشتغال بتوانیم سایر مشکلات را یکی پس از دیگری رفع کنیم.
مقام عالی دولت در مازندران اضافه کرد: مردم این منطقه دلبسته نظام، انقلاب، امام و رهبری هستند.
وی از مردم روستای ولو به علت کم توجهی صورت گرفته در سال های گذشته عذرخواهی کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha