۱۱ خرداد ۱۴۰۲، ۱۶:۴۷
کد خبرنگار: 2082
کد خبر: 85129013
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مسکو: کشورهای تحریم‌کننده نباید به گروه بریکس دعوت شوند

تهران- ایرنا- «سرگئی ریابکوف» معاون وزیر خارجه روسیه اعلام کرد، کشورهایی که به سیاست غیرقانونی تحریم یکجانبه علیه روسیه و دیگر کشورها روی آورده‌اند، نباید به گروه بریکس دعوت شوند.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری تاس، ریابکوف امروز پنجشنبه در یک کنفرانس خبری در پاسخ به سوالی درباره اینکه سرعت گسترش بریکس با اضافه شدن کشورهای عضو جدید چقدر است، گفت: من آماده پیش بینی برنامه زمانی در این خصوص نیستم.

معاون وزیر خارجه روسیه در این کنفرانس خبری بیان کرد: می‌خواهم بگویم هر کشوری که علاقه برای پیوستن به بریکس نشان داده، در نوع خودش خیلی مهم است. ما نمی‌توانیم با برخی معیارهای کاذب به سمت پذیرش آنها هدایت شویم.

وی ادامه داد: با این وجود، من عزم تزلزل‌ناپذیر خودمان را برای ادامه بر این اساس تأیید می‌کنم که نباید هیچ کشوری در بریکس وجود داشته باشد که به سیاست غیرقانونی تحریم‌های یکجانبه اعمال شده علیه روسیه و سایر کشورها بپیوندد.

این مقام ارشد وزارت خارجه روسیه همچنین خاطر نشان کرد که مسکو به عنوان یکی از بانفوذترین کشورهای حال حاضر که شامل یک تمدن- دولت است و امنیت و منافع خود را به بهترین نحو تضمین می‌کند، از نظر اینکه کدام کشورهای نامزد در بریکس تایید شوند، شروطی را دارد.

ریابکوف قائل به این است که گروه بریکس باید به سمت مسیر گسترش حرکت کند و چندین منطقه وجود دارد که به کل کمتر از حد یا در حد بریکس نیستند.

در حال حاضر کشورهای عضو بریکس روسیه، چین، برزیل، آفریقای جنوبی و هند هستند. ایران و عربستان نیز از جمله کشورهایی هستند که قصد عضویت در این گروه اقتصادی را دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha