ادارات منابع طبیعی شمال فارس برای مقابله با حریق تفاهم‌نامه امضا کردند

شیراز-ایرنا- ادارات منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان‌های شمالی استان فارس شامل مرودشت ، پاسارگاد ، بوانات ، سرچهان،خرمبید،بختگان و ارسنجان با هدف همکاری برای مقابله با بحران حریق تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.

به گزارش ایرنا، حسن خسروانیان پنجشنبه در خصوص این تفاهم نامه همکاری بیان کرد: برابر سوابق و تجارب گذشته که منجر به بروز حریق در مناطق بحرانی و مرزی هر هفت شهرستان شد برنامه ریزی لازم در زمینه نحوه اقدام در دستور کار قرار گرفت.

وی ادامه داد: با توجه به وضعیت بارندگی سال جاری و شرایط مناسب و دارای پوشش انبوه گیاهی مرتعی و جنگلی حوزه شهرستان های مجاور و عدم استفاده علوفه مرتعی توسط دام ها به لحاظ صعب العبور بودن مناطق مرزی، حفاظت، نگهداری و نظارت مستمر و روزانه امری اجتناب‌ناپذیر است.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ارسنجان گفت: با رایزنی و تشکیل جلسه مشترک با روسای ادارات همجوار برنامه ریزی لازم در خصوص نحوه گشت زنی های مشترک و نحوه مدیریت مناطق بحرانی و مرزی مشترک، انجام و تصمیمات خوبی صورت گرفت و مقرر شد بر اساس تصمیمات اتخاذ شده تدابیر لازم صورت پذیرد.

ادارات منابع طبیعی شمال فارس برای مقابله با حریق تفاهم‌نامه امضا کردند

خسروانیان اعلام کرد: ادارات منابع طبیعی و آبخیزداری و ماموران یگان حفاظت و قرقبانان فصلی و دائمی و مخبران محلی به صورت شبانه روزی در عرصه های منابع طبیعی در حال گشت زنی و مراقبت هستند.

وی از عموم مردم، جوامع محلی، بهره برداران فصلی فرآورده های فرعی جنگلی و مرتعی، دامداران، مرتعداران و همچنین گردشگران و کوهنوردان و طبیعت دوستان که در مناطق مختلف حوزه های جنگلی حضور می یابند، خواست ضمن رعایت کامل مسایل حفاظتی ، از بروز حریق احتمالی پیشگیری کرده و در صورت مشاهده دود احتمالی مشکوک به حریق ، مراتب به شماره تلفن های شبانه روزی ۱۵۰۴ و ۱۵۴۰ امداد جنگل مربوط به ادارات منابع طبیعی و محیط زیست گزارش کنند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha