معاون وزیر کار: دولت سیزدهم چهار هزار میلیارد تومان تسهیلات مشاغل خانگی در نظر گرفت

سمنان- ایرنا- معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی گفت: امسال چهار هزار میلیارد تومان اعتبار تسهیلاتی برای بخش مشاغل خانگی در کشور در نظر گرفته شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمود کریمی بیرانوند روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگاران در استانداری سمنان افزود: سال ۱۴۰۱ سه‌هزار میلیارد تومان تسهیلات مشاغل خانگی در نقاط مختلف کشور تخصیص یافت.

وی افزود: سهم مشاغل خانگی از ایجاد اشتغال در کشور ۱۰ درصد بود و امسال افزایش سهم اشتغال به میزان ۱۵ درصد هدفگذاری شد و افزایش ۳۴ درصدی اعتبارات تسهیلات مشاغل خانگی از برنامه‌ریزی‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است.

وی با بیان اینکه نرخ بیکاری دانش آموختگان بیماری ۳۰ ساله در کشور است، افزود: همه دستگاه‌ها با اهتمام ویژه به دنبال رفع این مشکل هستند.

وی تصریح کرد: وزارتخانه تعاون، کار و رفاه اجتماعی به دنبال مصوبه برای رفع چالش بیکاری دانش‌آموختگان است و در این زمینه بسته‌ای در حال تدوین است.

معاون توسعه کار آفرینی و اشتغال وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی گفت: سال گذشته یک‌میلیون شغل در کشور ایجاد شد و ایجاد یک میلیون شغل نیز برای سالجاری هدفگذاری شد.

معاون وزیر کار: دولت سیزدهم چهار هزار میلیارد تومان تسهیلات مشاغل خانگی در نظر گرفت

نگاهی به وضعیت اشغال در استان سمنان

کریمی بیرانوند افزود: استان سمنان اگر تا پایان مهر ۶۰ تا ۷۰ درصد اعتبار تسهیلات در بخش مشاغل خانگی را جذب کند ، سهم اعتبار تسهیلات این استان را افزایش خواهیم داد.

وی یادآور شد: سمنان جزو استان‌های برتر کشور در اشتغالزایی و کاهش نرخ بیکاری بر اساس گزارش سامانه رصد و مرکز آمار ایران است.

معاون توسعه کار آفرینی و اشتغال وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه چالش مهم استان سمنان کمبود نیروی انسانی است، افزود: توجه ویژه به ۲ موضوع دانش بنیان شدن صنعت و خدمات و ترویج فرهنگ کار، در رفع چالش کمبود نیروی کار گره‌گشا است.

مرکز آمار ایران درباره شاخص نرخ بیکاری سال ۱۴۰۱ اعلام کرد که نرخ بیکاری در سال گذشته با کاهش ۲ دهم واحد درصدی به ۹ درصد رسید. نرخ بیکاری ۱۴۰۰ بالغ بر ۹ و ۲ دهم درصد بود و بررسی استانی نرخ بیکاری در کل کشور نشان می‌دهد، طی سال ۱۴۰۱نرخ بیکاری در ۲۳ استان تک‌رقمی شد و پایین‌ترین نرخ بیکاری در استان سمنان با نرخ ۶ و چهار دهم درصد ثبت شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha