استاندار دهوک: آماده ارتقای سطح روابط با جمهوری اسلامی هستیم

ارومیه - ایرنا - استاندار دهوک اقلیم کردستان عراق گفت: آمادگی توسعه ارتباطات بیشتر در زمینه‌های مختلف اقتصادی، گردشگری و بازرگانی با جمهوری اسلامی ایران را داریم.

به گزارش خبرنگار ایرنا، علی تتر توفیق روز پنجشنبه در نشست استانداران استان‌های مرزی جمهوری اسلامی ایران و اقلیم کردستان عراق اظهار کرد: مشترکات فرهنگی، زبانی، دینی و جغرفیایی در ۲ طرف مرز وجود دارد و همین امر زمینه را برای ارتباط بیشتر فراهم کرده است.

وی افزود: هم اکنون شماری از دانشجویان اقلیم در مقاطع مختلف در دانشگاه‌های ایران تحصیل می‌کنند، دانشگاه‌های اقلیم هم از این آمادگی برخوردار است تا در رشته‌های ادبیات عربی، کردی و انگلیسی دانشجو پذیرش شود.

استاندار دهوک اقلیم کردستان عراق با بیان اینکه برخی بازرگانان کالاهای با استاندارد پایین به اقلیم ارسال می‌کنند، ابراز امیدواری کرد همکاری‌ها در زمینه توریسم درمانی و کسانی که برای معالجه به ایران می‌آیند، بیشتر شود.

به گزارش ایرنا، نخستین نشست استانداران استان‌های مرزی جمهوری اسلامی ایران و اقلیم کردستان عراق با حضور احمد وحیدی وزیر کشور در ارومیه آغاز شد.

در این آیین علاوه بر وزیر کشور، نصرالله رشنودی سرکنسول ایران در اربیل، محمد رضوانی فر رییس کل گمرک جمهوری اسلامی ایران، برخی از نمایندگان آذربایجان‌غربی در مجلس شورای اسلامی و استانداران آذربایجان‌غربی، کردستان و کرمانشاه از کشورمان و استانداران اربیل، دهوک و سلیمانیه عراق هم حضور دارند.

همچنین در این اجلاس که تا فردا (جمعه) ادامه خواهد داشت، هیات‌های بلند پایه ای از کشورمان، اقلیم کردستان عراق، فرماندار ویژه سوران عراق و فرمانداران شهرستان‌های مرزی آذربایجان غربی حضور دارند.

گسترش روابط تجاری و تسهیل در واردات و صادرات کالا و همچنین افزایش مبادلات تجاری، گسترش بازارچه های مرزی و تعمیق روابط مختلف از جمله اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و ورزشی از اهداف برگزاری این اجلاس است.

آذربایجان غربی ۲۵۰ کیلومتر با اقلیم کردستان عراق مرز مشترک دارد و شهرستان‌های اشنویه، پیرانشهر و سردشت، مناطق مرزی این استان با این اقلیم را تشکیل می‌دهند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha