۷۰ درصد مصوبات سفر رییس‌جمهور به چهارمحال و بختیاری در حوزه راهسازی محقق شد

شهرکرد- ایرنا- مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری، تعهد دولت در حوزه راهسازی استان مطابق با مصوبات سفر رییس جمهور در سال نخست را یک‌هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: از این میزان یک‌هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان معادل ۷۰ درصد این اعتبار جذب و محقق شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حسینعلی مقصودی روز پنجشنبه در نشست خبری با رسانه‌ها افزود: از ۱۲ هزار میلیارد تومان مصوبات سفر رییس‌جمهور به استان در خرداد سال گذشته سه هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان معادل ۴۰ درصد آن مربوط به حوزه راهسازی استان است که مقرر شد در سال نخست یک‌هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان آن محقق شود.

وی با اشاره به فعال بودن ۱۳ طرح راهسازی در استان با تامین اعتبار از ردیف ملی، تصریح کرد: در حال حاضر تمامی راه‌های شریانی استان به صورت چهارخطه در دست احداث است که از جمله آن می‌توان به شهرکرد به بروجن به لردگان، لردگان به ایذه، شهرکرد به شلمزار به ناغان به ایذه، اردل به دوپلان، بن به داران، سامان به تیران و بازفت به مسجد سلیمان اشاره کرد.

مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: در سال گذشته مجوز ماده ۲۳ چهار طرح راهسازی استان از جمله سامان به قراقوش، چلگرد به باباحیدر، ورودی و کمربندی اردل و سورشجان به سودجان صادر و به این طرح ها از ردیف ملی اعتبار اختصاص یافته است.

مقصودی با بیان اینکه از محور ارتباطی شهرکرد به شلمزار ۱۸ کیلومتر تا پایان خرداد بهره‌برداری می شود، افزود: مابقی محور نیز تا پایان شهریور تکمیل و افتتاح می شود.

وی یادآور شد: تلاش می‌شود در نیمه نخست امسال ۳۰ کیلومتر راه در استان بهره‌برداری شود.

به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری دارای ۲۷۰ کیلومتر بزرگراه، ۷۵۸ کیلومتر راه اصلی، ۲۹۱ کیلومتر راه فرعی و ۲ هزار و ۳۷۱ کیلومتر راه روستایی است.

جاده‌های چهارمحال و بختیاری کوتاه‌ترین مسیر ارتباطی بین استان‌های فلات مرکزی کشور به بنادر جنوب‌غرب و جنوبی ایران است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha