۳۶ درصد جمعیت خراسان جنوبی مشمول طرح کالابرگ الکترونیک هستند

بیرجند - ایرنا - معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی گفت: طرح افزایش یارانه از طریق کالابرگ الکترونیک برای دهک‌های کم‌برخوردار اجرا می‌شود که ۳۶ درصد جمعیت استان مشمول این طرح هستند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، جواد اشرفی روز چهارشنبه در نشست شورای اداری استان که با حضور استاندار خراسان جنوبی برگزار شد افزود: هدف اصلی دولت تقویت سبد معیشتی اقشار کم‌برخوردار است و در این راستا مشوق‌هایی ایجاد شده که در گام اول، یارانه سه دهک‌ اول جامعه ۲۰ درصد افزایش می‌یابد.

وی گفت: دولت برای تشویق استفاده بیشتر از کالابرگ الکترونیک، مبلغ اعتبار یارانه برای دهک‌های کم‌برخوردار را افزایش داده است و اگر این افراد حداقل ۷۰ درصد یارانه ماهانه خود را کالای اساسی خریداری کنند تا ۲۰ درصد به مبلغ یارانه آنان اضافه می‌شود.

معاون استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: تاکنون ۹۷۰ فروشگاه در این استان به کارتخوان مخصوص اجرای طرح کالابرگ الکترونیک مجهز شده‌اند.

قانونگذار تکلیفی درخصوص اجرای کالابرگ الکترونیکی به دولت واگذار کرد که این تکلیف به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی محول شد و این طرح با ایجاد سامانه‌ها و اجرای مرحله آزمایشی در سال گذشته به مرحله اجرا رسید.

مدیران برای افزایش مشارکت انتخاباتی وظیفه دارند

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی هم در جلسه امروز شورای اداری استان با اشاره به اهمیت موضوع انتخابات گفت: مدیران در موضوع انتخابات برای افزایش مشارکت، امنیت، رقابت و سلامت انتخابت وظیفه دارند.

سید محمدرضا طالبی افزود: در فضایی که قرار گرفته‌ایم دشمن از الان برنامه‌ریزی کرده و به دنبال ایجاد یاس و ناامیدی در بین مردم به خصوص قشر جوان است لذا باید در مقابل این یاس و ناامیدی که از طریق فضای مجازی و رسانه‌های در اختیار به طور مرتب القا می‌شود برنامه‌هایی برای خنثی‌سازی داشته باشیم.

وی عنوان کرد: مهمترین انتظار این است که مدیران با اقدامات جهادی، انقلابی، به موقع و سریع به صورت غیرمستقیم رضایتمندی را ایجاد کنند تا نقشه دشمن نقش بر آب شود و شاهد مشارکت بالا در انتخابات اسفند امسال باشیم.

معاون استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: در حوزه‌های کاری باید مسئله‌یابی و چالش‌ها احصا شود تا به دنبال حل مساله برویم اما باید مسایل برای مردم نیز تبیین شود و موانع را بتوان بازگو کرد.

صادقانه با مردم حرف بزنیم

وی با تاکید بر اینکه موضوعات حل نشده و شبهات برای مردم نباید باقی بماند گفت: در کنار کار شبانه‌روزی باید صادقانه با مردم صحبت کنیم و درب اتاق مدیران همواره به روی مردم باز باشد.

طالبی گفت: مدیران، معاونان و کارشناسان باید توجیه شوند که به نحو خوبی پاسخگوی مردم باشند لذا باید وقت گذاشته و اقناع‌سازی انجام دهند.

وی با تاکید بر اینکه دستگاه‌های فرهنگی در مناسبت‌های ملی و مذهبی باید هم‌افزایی کنند افزود: بخشی نگری و جزئی نگری معضل بزرگی برای برنامه‌های فرهنگی است که بازخورد خوبی در جامعه ندارد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی گفت: اگر همه دستگاه‌ها در کنار هم قرار گیرند برنامه در خور شان با بازخورد بالا می‌توان اجرا کرد و جهاد تبیین هم در خلال این مراسم باید مد نظر قرار گیرد تا قشر خاکستری را بتوان تحت تاثیر قرار داد.

توفیقات نظام گفته شود

وی گفت: توفیقات نظام، پیشرفت‌ها در حوزه استانی، ملی و بین‌المللی در این گونه برنامه‌ها بیان شود تا شبهات به خصوص در بین نسل جوان از بین برود.

طالبی با اشاره به لزوم ایجاد رضایتمندی برای برگزاری انتخاباتی پرشور افزود: برگزاری اردوهای راهیان پیشرفت در حوزه دانشگاه و مدارس هم مورد تاکید است.

وی گفت: امنیت مهمترین مسئله‌ای است که باید برای مردم تبیین شود و در موضوع سلامت انتخابات نباید مدیران دست به اقدامی بزنند که شائبه حزب گرایی له یا علیه کسی در ذهن مردم متبادر شود.

تغییر ساعت ادارات از ۱۶ خرداد

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار خراسان جنوبی هم گفت: ساعات کار ادارات استان از نیمه خرداد تغییر می‌کند.

ناصر ناصری افزود: این تغییر طبق مصوبه هیات وزیران انجام می‌شود لذا از ۱۶ خرداد ساعت کار تمامی ادارات استان از ۶ صبح تا ۱۳ خواهد بود.

وی با اشاره به الزامات مورد تاکید در زمینه صرفه‌جویی مصرف انرژی عنوان کرد: باید بیش از ۳۰ درصد بار مصرفی نسبت به سال گذشته تغییر کند لذا مدیران دستگاه‌های اجرایی نسبت به اجرای دقیق آیین نامه ابلاغی وزارت کشور دقت لازم را داشته باشند.

معاون استاندار خراسان جنوبی گفت: شهرداری‌ها نیز نسبت به تغییر ساعت حمل و نقل درون شهری متناسب با ساعت کار اداری اقدام کنند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha