۲ هزار زائر خراسان شمالی به مرقد امام (ره) اعزام شدند

بجنورد-ایرنا- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان شمالی گفت: ۲ هزار زائر از این استان با ۶۰ دستگاه اتوبوس برای شرکت در آیین سی و چهارمین سالگرد ارتحال رهبر کبیر انقلاب اسلامی امروز (شنبه) عازم تهران شدند.

حجت الاسلام حمید رفیعی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: امسال با برگزاری جلسات متعدد، هماهنگی لازم برای اعزام زائران از سراسر استان انجام شد و به استناد مصوبات ستاد ارتحال امام(ره) مقرر شد با هماهنگی کمیته اعزام ۲ هزار زائر از خراسان شمالی با ۶۰ دستگاه اتوبوس به این مراسم اعزام شوند.

وی تصریح کرد: اتوبوس‌های حمل و نقل مسافر قبل از اعزام به لحاظ فنی بررسی شدند و ناوگان شرکت‌های حمل و نقل نیز به این موضوع اهتمام دارند چرا که خدمات‌دهی با کیفیت در دستور کار است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان شمالی ادامه داد: زائران مرقد امام راحل(ره) در این سفر سه روزه در مسیر برگشت به حرم مطهر حضرت معصومه(س) مشرف می شوند و مسجد جمکران را نیز زیارت می کنند.

براساس این گزارش شیوع بیماری کرونا و همزمان شدن ماه مبارک رمضان با ایام ارتحال امام راحل سبب شد تا سال های اخیر اعزام به مرقد امام(ره) انجام نشود و بر این اساس اعزام به مرقد مطهر امام خمینی (ره) از این استان پس از ۶ سال انجام می شود.

در آخرین اعزام که در سال ۹۵ انجام شده بود بیش از چهار هزار نفر از شهروندان این استان به مرقد امام خمینی (ره) اعزام شدند.

استان خراسان شمالی در شمال شرق کشور واقع است و ۴۴ درصد از جمعیت آن در روستاها زندگی می کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha