۱۰ خرداد ۱۴۰۲، ۱۳:۳۰
کد خبرنگار: 1015
کد خبر: 85127800
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

رئیس منابع طبیعی گناوه: کشاورزان از آتش زدن پسماندهای مزارع پرهیز کنند

گناوه - ایرنا - رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گناوه گفت: آتش زدن پسماندهای مزارع کشاورزی یکی از عوامل مهم بروز حریق در مراتع و جنگل‌ها است که در شهرستان با آن مواجه هستیم و باید کشاورزان از این روش پرهیز کنند.

به گزارش ایرنا، زبیده دهداری روز چهارشنبه در ستاد بحران این شهرستان در فرمانداری اظهار کرد: باتوجه به اینکه حریق مزارع باعث خسارت‌های جبران ناپذیری می‌شود، از دستگاه‌های خدمات رسان، دهیاران، بسیج مردمی و جوامع محلی برای پیشگیری از بروز چنین حوادثی انتظار همکاری داریم.

وی افزود: کاهش تنوع زیستی جانوران و نابودی گونه‌های بوته‌ای درخت و درختچه، افزایش رواناب و کاهش نفوذپذیری آب در زمین از عمده خسارت‌های زیان بار حریق در مزارع است.

وی تصریح کرد: پاکسازی حریم و حاشیه جاده‌ها توسط اداره راهداری، استفاده از توان بهره‌برداران معادن در ایجاد آتش‌بر با استفاده از تجهیزات و امکانات، تخصیص اعتبار خرید تجهیزات اطفای حریق توسط فرمانداری شهرستان به دهیاران، همکاری دهیاران جهت برگزاری دوره‌های آموزشی توجیهی مسایل ایمنی و اطلاع رسانی به کشاورزان و باغداران از راهکارهای پیشنهادی در پیشگیری از آتش سوزی مزارع کشاورزی است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گناوه افزود: تاکنون چندین مورد آتش زدن پسماند مزارع کشاورزی شهرستان وجود داشته است که با حضور به موقع نیروهای یگان حفاظت این اداره، آتش نشانی، دهیاری و مردم مهار شد.

وی در خصوص دستور رئیس جمهور و رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور مبنی بر اهمیت طرح مشارکتی کاشت یک میلیارد درخت، بیان کرد: سهم استان بوشهر از این میزان سه میلیون و ۶۵۰ هزار اصله نهال است که شهرستان گناوه در این امر مشارکت جدی دارد.

وی یادآورشد: این شهرستان دارای هشت هزار و ۶۶۴ هکتار مناطق بیابانی، سه هزار هکتار جنگل‌های دست کاشت و ۸۷ هزار هکتار مرتع است.

شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر واقع است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha