۱۰ خرداد ۱۴۰۲، ۱۳:۴۶
کد خبرنگار: 5447
کد خبر: 85127765
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

هشدار پیامدهای منفی فشار غرب به اوکراین برای ضدحملات علیه روسیه

تهران- ایرنا- فرمانده سابق نیروهای مسلح ایالات متحده و پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) با تاکید بر اینکه باید به اوکراین زمان لازم برای آمادگی شروع ضدحملات علیه روسیه داده شود، گفت: فشار متحدان غربی کی‌یف، "نتیجه‌ای نامطلوب" به همراه خواهد داشت.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، ژنرال بازنشسته جان آلن روز گذشته در مصاحبه با روزنامه "نشنال" اظهار داشت: اگر متحدان غربی اوکراین، این کشور را برای شروع زودهنگام ضدحمله علیه روسیه تحت فشار قرار دهند، در خطر مواجهه با «نتیجه‌ای نامطلوب» هستند.

وی در حاشیه یک مجمع دفاعی در براتیسلاوا، جانِ سربازان اوکراینی و اعتبار ارتش اوکراین را در خطر ارزیابی و اضافه کرد: آن‌ها (اوکراین) را به حال خود رها کنید. اجازه دهید وقتی آماده هستند این کار را انجام دهند.

وی افزود: اکثر اروپایی‌ها از جنگ اوکراین علیه روسیه حمایت می‌کنند، اما حمایت‌های برخی از کشورهای همسایه مانند اسلواکی، در حال کاهش است. اگر اوکراین را تحت فشار قرار دهیم که زودتر حمله را شروع کند و نتیجه‌ی نامطلوبی به همراه داشته باشد، هیچکس جز خودمان مقصر نیست.

ایالات متحده مهم‌ترین متحد نظامی اوکراین است و از زمان حمله روسیه به اوکراین در سال گذشته، نزدیک به ۳۸ میلیارد دلار به این کشور کمک نظامی کرده است.

بر اساس این گزارش، انتظار می‌رود که اوکراین یک ضدحمله را در بهار آغاز کند اما ولودیمیر زلنسکی در اوایل ماه جاری اعلام کرد که به زمان بیشتری برای آماده شدن نیاز دارد.

در حالی که بسیاری (از مقامات ارشد اروپایی) امیدوارند که اوکراین در نهایت تمام مناطق‌ تحت تصرف روسیه از جمله کریمه را پس بگیرد، برخی از جمله ژنرال آلن هشدار داده اند که اوکراین احتمالا نه تنها به یک ضدحمله بلکه به چندین حمله نیاز دارد.

ژنرال آلن از اینکه به اعتقاد او چه کشورهایی کی‌یف را (برای شروع ضدحمله) تحت فشار قرار داده اند، پرده برنداشت. با این حال، پتر پاول رئیس‌جمهور چک در ماه مارس (اسفند/فروردین) اعلام کرد که اوکراین باید در ماه‌های آینده یک ضد حمله بزرگ را آغاز کند و اگر شکست بخورد، دریافت بودجه برای حمله بعدی بسیار دشوار خواهد بود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha