«علی سلیمی» روز چهارشنبه به ایرنا افزود: ساخت و سازهای غیرمجاز در حریم راهها از مهمترین عوامل تأثیرگذار در بروز تصادفات رانندگی به حساب می آید، هرگونه ساخت و ساز غیرمجاز در حریم راهها به معنای استقبال از حوادث ناگوار ترافیکی و امکان بروز تصادفها با ضریب شکنندگی و صدمه بالا محسوب میشود.
وی گفت: براساس تحقیقات و آمارهای موجود؛ بیشترین جابجایی کالا و مسافر از طریق سامانه جادهای انجام میشود و در همین راستا حفظ جسم راه و حریم جاده بسیار مهم است و افزایش جمعیت، رشد فزاینده ترافیک، تولید خودرو و افزایش تردد در محورهای مواصلاتی بیش از پیش نیاز به ارتقا، توسعه و تعریض جاده ها را میطلبد، اما ساخت و سازهای غیرمجاز در حریم راهها روند توسعه را کاهش میدهد.
سلیمی افزود: حفظ و نگهداری راههای موجود، یکی از وظایف ذاتی و اصلی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای تلقی میشود که با وجود محدودیتهای اعتباری و مالی با تکیه بر تلاش راهداران در این مسیر گامهای ارزندهای برداشته شده است.
وی عنوان کرد: شهروندان باید نسبت به خطرات توقف خودرو در حریم راه ها آگاهی داشته باشند و از این کار اکیداً پرهیز کنند. هر ساله قسمت زیادی از اعتبارات صرف حفاظت از حریم راهها میشود.
معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جادهای استان کرمانشاه گفت: آگاهی از این موضوع و عدم توقف در حاشیه راهها، گزارشِ ساخت و سازهای غیرمجاز به مراجع ذیصلاح، مرکز مدیریت راه ها با شماره تماس ۱۴۱ و یا گشتهای راهداری نماد بارز شهروندان آگاه، مسوول و آگاهی از حقوق شهروندی است.
به گزارش خبرنگار ایرنا، استان کرمانشاه در مجموع بیش از هشت هزار کیلومتر راه اصلی، فرعی و روستایی دارد.
اکنون ۲۴۳ دستگاه اتوبوس، هزار و ۳۶۵ مینی بوس و یک هزار و ۲۰۸ دستگاه خودرو سواری در ناوگان حمل و نقل عمومی کرمانشاه به مسافران خدمات میدهند.
34 مجتمع خدمات رفاهی بین راهی در این استان هم اکنون با امکانات لازم پذیرای ارایه خدمات به مسافران و هموطنان هستند و 22 مجتمع خدماتی، رفاهی دیگر در دست ساخت است.
همچنین بیش از سه هزار و ۵۶۱ هزار راننده برون شهری در استان کرمانشاه مشغول فعالیت هستند.
بیش از ۲ میلیون نفر در ۳۲ شهر و ۲ هزار و 595 روستای استان کرمانشاه سکونت دارند.
نظر شما