۱۰ خرداد ۱۴۰۲، ۱۱:۰۳
کد خبرنگار: 2104
کد خبر: 85127585
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مدرسه طلاب در سقز راه‌اندازی می‌شود

۱۰ خرداد ۱۴۰۲، ۱۱:۰۳
کد خبر: 85127585
مدرسه طلاب در سقز راه‌اندازی می‌شود

سنندج- ایرنا- نماینده ولی فقیه در کردستان گفت: اولین مدرسه طلاب سقز احداث می‌شود که می‌تواند نقش بسزایی در جذب مشتاقان به فراگیری دروس دینی داشته باشد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین عبدالرضا پورذهبی روز چهارشنبه در دیدار با روحانیون شهرستان سقز با اشاره به اینکه حدود ۲۰۰ نفر از ماموستاهای استان اشتغال دولتی دارند، اظهار کرد: وضعیت معیشت روحانیون در استان یکی از دغدغه های مهم بود که تصمیم بر افزایش شهریه گرفته شده است.

وی به مشکل مسکن روحانیون اشاره کرد و افزود: مرکز خدمات حوزه های علمیه اعلام آمادگی کرده است هزار مسکن در اختیار طلاب اهل تشیع و اهل سنت قرار دهد اما افرادی که فرم (ج) آنها قرمز باشد مسکن به آنها تعلق نمی‌گیرد.

نماینده ولی فقیه در کردستان به اغتشاشات سال گذشته نیز پرداخت و گفت: افرادی با صدور بیانیه، مکرر به رهبر انقلاب اسلامی توهین کرده و ماموستاها را مورد اذیت و آزار قرار دادند که باید بدانند جایگاه ولی فقیه با این اقدامات سخیف، کم ارزش نمی شود.

حجت الاسلام و المسلمین پورذهبی یادآور شد: در روزهای اغتشاش، ۴۰۰ نیروی نظامی و انتظامی در استان زخمی شدند و ۱۰۴ شبانه روز برای امنیت مردم در آماده باش بودند.

بهبود معیشت روحانیون و طلاب کردستان

مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور هم در این جلسه به بحث معیشت روحانیون و طلاب اشاره کرد و گفت: یکی از دغدغه های نماینده ولی فقیه در استان وضعیت معیشت طلبه ها و روحانیون است و تمام تلاش‌مان این است این وضعیت را بهبود بخشیم.

حجت الاسلام سعید عسکری به ضرورت آموزش و پژوهش در مرکز بزرگ اسلامی اشاره و اظهار کرد: طلبه پروری یکی از دغدغه های مرکز بزرگ اسلامی است که باید بیشتر مورد توجه قرار بگیرد.

وی به افزایش شهریه روحانیون استان اشاره کرد و افزود: امسال طبق سطح بندی، شهریه روحانیون و ماموستا و طلاب افزایش می یابد.

مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور اضافه کرد: روحانیون و طلاب باید تمام مدارک خود را سامانه طاها ثبت و بارگذاری کنند.

فلسفه نماز جمعه اتحاد و انسجام میان مسلمانان است

امام جمعه شهرستان سقز هم با اشاره به اینکه فلسفه نماز جمعه اتحاد و انسجام میان مسلمانان است، گفت: در روز جمعه مردم برای نماز جمعه ادای اجتماع کرده چراکه نماز جمعه بزرگترین نماز و روز جمعه بزرگترین روز است لذا باید مردم در یک مسجد دور هم جمع شوند و نماز جمعه را برگزار کنند.

ماموستا محمود ابن الخیاط اضافه کرد: این مهم باید در شهرستان سقز نیز رعایت شود و مساجد سر خود نماز جمعه برگزار نکنند چون طبق مذهب امام شافعی باید مسجد جامع شهرستان نماز جمعه را برگزار کند.

وی گفت: وضعیت بسیاری از ماموستاها و طلاب در استان نامناسب و نیاز به رسیدگی ویژه دارد.

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha