تکمیل فرودگاه و بازگشایی بازارچه سیف سقز در اولویت کار مسئولان است

سنندج- ایرنا- نماینده ولی فقیه در کردستان گفت: دولت و قوه قضاییه اهتمام ویژه ای برای بازگشایی بازارچه سیف سقز و تکمیل پروژه نیمه تمام فرودگاه این شهر دارند.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین عبدالرضا پورذهبی روز در دومین جلسه شورای اداری شهرستان سقز با اشاره به ضرورت اتمام فرودگاه به عنوان مصوبه سفر رییس جمهوری، اظهار کرد: برای اتمام این طرح مهم و زیرساختی، پیگیری‌های لازم انجام خواهد شد.

وی از دیگر اقدامات اساسی و مهم در سقز را بازگشایی بازارچه سیف خواند و اضافه کرد: دولت و قوه قضاییه اهتمام ویژه ای برای تحقق این مهم که مطالبه مردمی است دارند.

نماینده ولی فقیه در کردستان با اشاره به اهمیت شرکت های دانش بنیان در تولید دانش و اشتغالزایی، بیان کرد: مراکز رشد و پارک علم و فناوری، می توانند آبروی یک استان باشند.

حجت الاسلام و المسلمین پورذهبی با بیان اینکه کمبود نیروی انسانی به ویژه معلم در مقطع ابتدایی مدارس شهرستان سقز، از دغدغه های جدی است، اضافه کرد: در ارتباط مشکلات آموزش و پرورش استان با وزیر آموزش و پرورش، دیدار خواهم کرد.

آبگیری کامل سدچراغ ویس دارای روند مطلوبی است

فرماندار ویژه شهرستان سقز هم در این جلسه اظهار کرد: ارتقای شاخص‌های توسعه‌ای، آسفالت راه روستایی، برخورداری روستاها از آب شرب سالم و ارتقای خدمات بهداشتی و درمانی به جد رصد شده است و این روند ادامه خواهد داشت.

توان بیان کرد: انجام کارهای رفع تداخلات اراضی ۹۵ پلاک ، قرار گرفتن شهرستان سقز در رتبه سوم اجرای طرح طوبی و کشت گلخانه ای، افزایش سطح کشت توتون و تلاش برای راه اندازی دوباره کارخانه تولید سیگارت دخانیات، از جمله اقداماتی برای توسعه بخش کشاورزی این شهرستان بوده است.

وی ادامه داد: در بحث راه روستایی هم سال گذشته ۳۴ کیلومتر راه آسفالت شد که این روند امسال نیز ادامه دارد و از ظرفیت معادن و از جمله طلای قلقله برای آسفالت راه روستایی، استفاده خواهیم کرد.

فرماندار ویژه شهرستان سقز با اشاره به حضور هُلدینگ های سرمایه گذاری بخش معادن ادامه داد: وجود این شرکت ها و بازکردن حساب بانکی و سرمایه گذاری باعث ارزش افزوده برای شهرستان خواهد شد.

توان اضافه کرد: در بخش بهداشت و درمان هم، ۱۷ پزشک متخصص جذب، بخش شیمی درمانی تجهیز و راه اندازی شده و تخت های بستری کودکان افزایش یافته است.

وی یادآور شد: اجرای طرح رفع تنش آبی و اتمام طرح‌های آبرسانی در قالب مجتمع های آبرسانی که به همت قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) شروع شده است، تعداد روستاهای تحت پوشش از ۱۶۹ آبادی به ۲۳۰ روستا افزایش خواهد یافت.

فرماندار ویژه شهرستان سقز تامین آب شرب سالم و پایدار برای شهر سقز را از دغدغه های مسئولان و مردم خواند و ادامه داد: ۱۲.۵ کیلومتر خط انتقال آب از تصفیه خانه شماره ۲ به شماره ۱ اجرا شده که ۵.۵ کیلومتر در بستر سنگی شهر اجرا شد.

توان یادآور شد: آبگیری کامل سدچراغ ویس هم از دغدغه ها و از مصوبه های سفر ریاست جمهوری است که اجرای آن دارای روند بسیار مناسب است.

وی افزایش دیماند برق شهرک صنعتی را از دیگر مصوبات سفر ریاست جمهوری برشمرد و ادامه داد: ۸۷ میلیارد ریال به حساب برق منطقه ای واریز و فرایند رفع مشکل در دست اقدام است.

توان بیان کرد: تبدیل زمین های دیم به آبی در ساحل چپ و راست سد چراغ ویس و رایزنی با مسئولان استانی و کشوری در سفر به شهرستان، اتمام طرحهای ناتمام از جمله هتل ورزش، از دیگر برنامه هاست.

وی یکی دیگر از مصوبه های سفر ریاست جمهوری به سقز را بازگشایی بازارچه سیف خواند و اظهار کرد: در سفر اخیر معاون سیاسی رییس قوه قضاییه هم از مرز این دغدغه دولت و مردم را مطرح کردیم و امیدواریم این مصوبه هم اجرایی شود.

وی از مجموعه شورای تامین و سپاه استان و فرمانده قرارگاه حمزه سیدالشهدا، برای خارج نمودن زمین های ۱۵ تعاونی از حریم امنیتی تقدیر و تقدیر کرد و افزود: این اقدام ضمن دلگرمی مردم، باعث رونق صنعت ساختمان و اشتغال، خواهد شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha