۹ خرداد ۱۴۰۲، ۲۲:۱۰
کد خبر: 85127185
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

جزیره قشم در شب میلاد امام رضا (ع) غرق در شادمانی شد

قشم - ایرنا - جزیره قشم سرزمین آب و آفتاب در کنار آب های فیروزه ای خلیج فارس سه شنبه شب در آستانه سالروز میلاد با سعادت حضرت علی ابن موسی الرضا (ع) هشتمین پیشوای شیعیان جهان، غرق در نور و شادمانی شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مردم مومن، خدا جو و عاشقان خاندان عصمت و طهارت با آذین بندی سر در مغازه ها، منازل و اماکن عمومی جزیره قشم نگین خلیج فارس به استقبال میلاد با سعادت هشتمین اختر تابناک آسمان و امامت و ولایت رفته اند.

به همین مناسبت، امشب مراسم جشن با حضور انبوه مردم متدین و دوستداران اهل بیت عصمت و طهارت (ع) این شهرستان مرزی در مساجد امام رضا (ع)، امام حسین (ع) و آستان مقدس امامزاده سید مظفر (ع) با همراهی و مشارکت اداره تبلیغات اسلامی، شهرداری، شورای اسلامی شهر و قرارگاه تحول محله ای شهر قشم برگزار شد.

جزیره قشم در شب میلاد امام رضا (ع) غرق در شادمانی شد

جزیره نشینان قشم در ادامه با برگزاری آیین های مولودی خوانی و جشن و سرور، میلاد با سعادت حضرت امام رضا (ع) را گرامی داشتند.

در ادامه برگزاری این جشن های معنوی با شکوه آسمان شهر قشم امشب و در آستانه میلاد امام رضا (ع) نور افشانی شد.

جزیره قشم در شب میلاد امام رضا (ع) غرق در شادمانی شد

همچنین مراسم مشابهی نیز در جزایر ایرانی هنگام و لارک با حضور دوستداران اهل بیت عصمت و طهارت (ع) برگزار شد و مداحان اهل بیت (ع) در مدح و ثنای آن امام همام به مولودی خوانی و شادی پرداختند.

برگزاری مراسم مولودی، سخنرانی، سرودخوانی و برنامه های مختلف فرهنگی و مذهبی از برنامه های است که برای این ایام در شهرستان مرزی قشم تدارک دیده شده است.

جزیره قشم در شب میلاد امام رضا (ع) غرق در شادمانی شد

مسلمانان جهان در سال ۱۴۸ هجری قمری، هدیه ای بزرگ و الهی را دریافت کردند و آن میلاد هشتمین حجت خدا بود، نام مبارکش علی، لقب مشهور آن حضرت، رضا و کنیه معروف ایشان، ابوالحسن است.

پدر بزرگوارش، امام موسی بن جعفر (ع)، هفتمین امام شیعیان و مادر آن حضرت بانویی پاکدامن و پرهیزکار به نام تکتم که بعدها طاهره نامیده شد. همسر مکرمه حضرت رضا علیه السلام ام ولد مادر امام جواد (ع) است.

جزیره قشم در شب میلاد امام رضا (ع) غرق در شادمانی شد

از یکم ذیقعده سالروز تولد حضرت معصومه (س) تا یازدهم ذیقعده ولادت حضرت علی بن موسی الرضا (ع) به عنوان دهه کرامت نام نهاده شده و روز ششم ذیقعده که در میانه این دهه قرار دارد به عنوان روز بزرگداشت حضرت احمد بن موسی الکاظم شاهچراغ (ع) نامگذاری شده است.

امسال اول ذی العقده سالروز تولد حضرت معصومه (س) مصادف با ۳۱ اردیبهشت، بزرگداشت حضرت احمد بن موسی الکاظم شاهچراغ (ع) برابر با پنجم خرداد و میلاد حضرت علی بن موسی الرضا (ع) مصادف با دهم خردادماه است.

محبت اهل بیت پیامبر (ص) تنها به شیعیان جزیره قشم خلاصه نمی شود و امامان معصوم (ع)، به عنوان فرزندان رسول مکرم اسلام در دل و جان مسلمانان اهل سنت سرزمین آب و آفتاب نیز جایگاهی ویژه و والا دارند و از آن میان توجه و علاقه قشموندان سنی مذهب به امام رئوف حضرت علی بن موسی الرضا علیه السلام خود حکایتی دگر است.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر از توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha