تولیدکنندگان و صنعتگران البرز مشکلات خود را با معاون رییس جمهور در میان گذاشتند

کرج - ایرنا - تولید کنندگان و صنعتگران استان البرز روز سه شنبه در نشست شورای گفتگوی بخش خصوصی و دولت مشکلات خود را با معاون اجرایی رییس جمهور در میان گذاشتند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مشکلات ناشی از حذف ارز ترجیحی در واحدهای مستقر در منطقه اقتصادی البرز ، موضوعات گمرکی و صادرات از جمله موضوعاتی بود که رییس اتاق بازرگانی در این نشست به آنها پرداخت.
"پرهام رضایی" افزود: نرخ سوخت هواپیما های فرودگاه پیام با هدف تقویت صادرات در این استان نیز باید مورد توجه جدی قرار گیرد.
وی بیان کرد: توجه به سوخت هواپیماهای فرودگاه پیام محرک خوبی بر روی ارز آوری در کشور است ولی چرا به نتیجه نمی رسد؟
رضایی گفت: تعیین تکلیف بدهی های معوقه ارزی، تامین سرمایه ثابت واحدهای تولیدی ، ضرورت پیش بینی ایستگاه های مترو در شهرک های صنعتی از جمله بهارستان و توجه به مشکلات عدم واگذاری انشعابات برق در ماهدشت از دیگر خواسته های تولیدکنندگان است.
وی بیان کرد: مسایل استان اکنون به قید فوریت در دست بررسی قرار می گیرد بطوریکه با توجه به اهمیت حوزه اقتصاد نشست شورای گفتگوی بخش خصوصی و دولتی هر ۱۵ روز یکبار برگزار می شود.

تولیدکنندگان و صنعتگران البرز مشکلات خود را با معاون رییس جمهور در میان گذاشتند

۶۰ درصد داروی کشور در البرز تولید می شود
استاندار البرز نیز در ادامه این نشست با اشاره به ظرفیت های تولیدی البرز گفت: ۶۰درصد داروی کشور در این استان تولید می سود.
"مجتبی عبداللهی" ادامه داد: بیش از ۹۰ درصد تولید ماکارونی کشور در البرز است و ۱۵۰ برند ملی داریم.
استاندار البرز گفت: رتبه اول این استان در جلسات تنظیم بازار و رتبه های برتر در کشفیات قاچاق و رونق تولید را نیز باید مدنظر داشت.
وی بر خدمات دهی هرچه سریعتر به واحدهای تولیدی در انشعابات آب، برق و گاز تاکید کرد.

عبداللهی گفت: ایران باید در صادرات کالا تحول ایجاد کند چراکه بسیاری از کشورهای همجوار به کالاهای ما نیاز دارند و می توان با بازاریابی درست در راستای دیپلماسی های بسیار خوب دولت محترم به این هدف رسید.

وی افزود: اختصاص سوخت یارانه ای به فرودگاه کارگو پیام می تواند مشوق بسیار خوبی برای گسترش تجارت بویژه در بخش مواد غذایی و محصولات زراعی و کشاورزی تازه، بشمار آید.

استاندار البرز ظرفیت مسافربری فرودگاه پیام را عامل مهمی در پشتیبانی از فرودگاه های امام خمینی(ره) و مهرآباد دانست و بر ضرورت تعیین تکلیف و مدیریت تخصصی بخش مسافربری این فرودگاه بمنظور افزایش بهره وری با ورود دولت، تاکید کرد.

وی گفت: استقلال برق استان البرز مورد تقاضا است چراکه ضرورت دارد این استان به صورت مستقل، مدیریت شود.

عبداللهی با بیان اینکه البرز در جایگاه دهم درآمدی کشور بدون نفت، قرار دارد، افزود: فعالان اقتصادی استان با توجه به ظرفیت ها و توانمندی های موجود، می تواند منشا اثر در توسعه اقتصادی بخصوص در تولید و صادرات باشند.

وی گفت: با برطرف کردن موانع در سطح کلان، تجار و تولیدکنندگان البرز می توانند اقتصاد کشور را به سمت تحول و شکوفایی هدایت کنند.

ساماندهی لکه های صنعتی ضروری است

نماینده مردم کرج، اشتهارد و فردیس در مجلس شورای اسلامی نیز بیان کرد: ساماندهی لکه های صنعتی البرز با توجه به وجود ۱۷ لکه صنعتی ضروری است و اولویت ها از جمله لکه صنعتی زیبادشت مدنظر قرار گیرد.

" مهدی عسگری" افزود: در مسیر منطقه ویژه اقتصادی استان البرز سه هزار واحد صنعتی داریم که سالانه ۶۵ میلیون تن تولید محصولات دارند بنابراین موضوع حمل و نقل بار و مسافر توجه شود.

وی گفت: ایجاد مسکن کارگری در اشتهارد بسترها را برای مهاجرت بیشتر به البرز فراهم می کند که باید خط ریلی ایجاد کرد.

عسگری تاکید کرد: هیچ زیر ساختی در صنعت برق در البرز نداریم و پیگیری ها به کندی است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha