اندیشه ژرف امام هنوز در سرفصل دروس مدارس و دانشگاه‌ها باز نشده است

تهران- ایرنا- عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اندیشه‌ و عمیق ژرف امام خمینی (ره) گفت: تفکر و اندیشه امام راحل هنوز در سرفصل دروس مدارس و دانشگاه‌های کشور باز نشده است.

حجت الاسلام احمدحسین فلاحی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی ایرنا درباره اینکه چه میزان اندیشه‌های آن امام راحل در کشور بسط داده شده است، افزود: اندیشه امام راحل از چنان ژرفا و عمقی برخوردار است که شاید هنوز در بسیاری از سرفصل‌های کتب مدارس و دانشگاهی این اندیشه‌ها باز نشده است.

وی افزود: در بُعد مدیریتی هم شاخص‌هایی که برای انتخاب مدیران در نظر می‌گیریم باید بر اساس اندیشه‌های امام صورت بگیرد در حالی که بیشتر مدیران از این شاخصه‌ها و محورها شناخت کمی دارند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه برای انتخاب مدیران از شاخصه‌های مدنظر امام راحل کمتر استفاده می‌شود، به ایستادگی یمن در جنگ با عربستان نیز اشاره و عنوان کرد: وقتی جمعیت اندک پابرهنه و گرسنه‌ای چون مردم یمن، ۸ سال مقاومت و ایستادگی می‌کنند، به دلیل عمل به وصایا و اندیشه‌های امام راحل است تا آنجا که رهبر انصارالله یمن به این موضوع اشاره دارد که چندین بار صحیفه امام خمینی (ره) را خوانده است.

فلاحی با تاکید بر اینکه موفقیت کشور در گرو پیاده سازی اندیشه‌های امام از طریق مسوولان است، گفت: به نظر می‌رسد در این بخش کم کاری‌هایی صورت گرفته که امید است بتوانیم دیدگاه‌ها و اندیشه‌های امام را در کشور بیش از گذشته اجرایی کنیم.

وی درباره اینکه مجلس یازدهم تاکنون تا چه میزان در پیاده‌سازی اندیشه‌های امام موفق عمل کرده است، نیز خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب از ابتدای مجلس یازدهم به انقلابی بودن این مجلس اشاره فرمودند و در دیدار اخیر نمایندگان به این موضوع تاکید داشتند. چرا که مجلس تلاش کرده شاخصه‌های مدنظر امام و رهبری را عملیاتی کند.

به گزارش ایرنا، حضرت امام خمینی (ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران ساعت ۲۲ و ۲۰ دقیقه شب سیزدهم خرداد ۱۳۶۸ به علت عارضه قلبی در سن ۸۷ سالگی چشم از جهان فروبست. آئین تشییع پیکر امام راحل با حضور بیش از ۱۰ میلیون نفر که نزدیک به یک ششم جمعیت آن زمان کشور بود، به عنوان بزرگترین تشییع تاریخ، به ثبت رسید.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha