هر ماه ۴۰۰ میلیارد ریال مستمری به مددجویان اردبیلی پرداخت می‌شود

اردبیل - ایرنا - مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل گفت: هر ماه ۴۰۰ میلیارد ریال مستمری به مددجویان تحت حمایت کمیته امداد در این استان پرداخت می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، علیرضا حسین نژاد روز سه شنبه در دیدار با امام جمعه پارس آباد با بیان اینکه هر ماه به خانوارهای تحت حمایت کمیته امداد برای تامین نیازهای اساسی مستمری پرداخت می‌شود، اظهار کرد: در سال‌های اخیر قدم های خوبی برای حمایت از اقشار نیازمند جامعه برداشته شده به طوری که مستمری پرداختی به مددجویان تحت پوشش کمیته امداد چندین برابر افزایش یافته است.

بیش از ۴۳ هزار خانوار در استان اردبیل تحت پوشش کمیته امداد هستند

وی با بیان اینکه به ۴۳ هزار و ۵۰۰ خانوار تحت پوشش کمیته امداد در استان اردبیل مستمری پرداخت می‌شود، اظهار کرد: زنان سرپرست خانوار، سالمندان و سرپرستان خانوار از کار افتاده زیر ۵۵ سال که به علت بیماری تحت حمایت کمیته امداد هستند، مستمری ماهانه دریافت می‌کنند.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل اضافه کرد: مددجویان کمیته امداد علاوه بر مستمری ماهانه هر ماه یارانه معیشتی و یارانه حامل‌های انرژی را نیز دریافت می‌کنند تا نیازهای اساسی آنها تامین و برخی از مشکلاتشان برطرف گردد.

حسین نژاد با بیان اینکه سرانه پرداختی حامیان به ایتام و محسنین در استان اردبیل کمتر از میانگین کشوری است، ادامه داد: میانگین واریزی به فرزندان مشمول طرح اکرام ایتام و محسنین در کشور چهار میلیون ریال و در استان اردبیل ۲ میلیون ریال است.

وی گفت: با توجه به پایین بودن سرانه پرداختی حامیان به ایتام و محسنین در استان اردبیل امسال تلاش شد در ماه مبارک رمضان حامیان زیادی در استان جذب شود به طوری که با جذب چهار هزار و ۲۴۵ حامی به نیت سه هزار و ۴۰۰ شهید استان، از ۹ هزار و ۳۰۰ نفر مشمول طرح "اکرام ایتام و محسنین" هفت هزار و ۴۰۰ نفر از فرزندان در قالب طرح اکرام ایتام و محسنین مورد حمایت قرار گرفتند.

وی افزود: مردم و خیرین استان برای اجرای طرح "اطعام مهدوی" در ماه مبارک رمضان در مجموع ۲۴۰ میلیارد ریال به این نهاد کمک کردند.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل اظهار کرد: همچنین ۸۴ میلیارد ریال فطریه و کفارات مردم استان در عید سعید فطر امسال جمع‌آوری و در اسرع وقت و کمترین زمان ممکن به حساب خانوارهای تحت حمایت کمیته امداد واریز شد.

حسین‌نژاد با بیان اینکه کمیته امداد به عنوان دبیرخانه شورای زکات، موظف به دریافت زکات فطریه خیران است، اضافه کرد: این نهاد با شروع فصل برداشت محصولات زراعی با همراهی عاملین و مبلغان زکات نسبت به جمع آوری زکات به عنوان واجب شرعی اقدام خواهد کرد.

هر ماه ۴۰۰ میلیارد ریال مستمری به مددجویان اردبیلی پرداخت می‌شود

پرداخت زکات باعث تطهیر جامعه می‌شود

امام جمعه پارس آباد هم در این دیدار گفت: پرداخت زکات از سوی کشاورزان و بهره برداران باعث تطهیر جامعه در ابعاد مختلف به ویژه رزق و روزی حلال می شود.

حجت الاسلام حسن باقری بنابی نیز در این دیدار افزود: اگر مردم به معنی واقعی کلمه زکات و خمس را پرداخت کنند، حتی یک نفر فقیر و نیازمند در جامعه اسلامی نمی توان پیدا کرد.

وی با هشدار به افرادی که مردم را از پرداخت ذکات منع می کنند، اظهار کرد: زکات در قرآن کریم به عنوان واجب الهی در کنار نماز، امر به معروف و نهی از منکر و حج یاد شده و مسلمانان را به انجام این فریضه واجب مکلف کرده است.

امام جمعه پارس آباد بیان کرد: علاوه بر کشاورزان و بهره برداران کشت و صنعت مغان و پارس نیز باید زکات پرداخت کرده و در این فریضه پیشقدم باشند.

امام جمعه پارس آباد از برگزاری همایش زکات در این شهرستان خبر داد و اضافه کرد: برآورد می شود بیش از ۲۵ میلیارد ریال زکات در شهرستان پارس آباد جمع آوری شود.

۴۳ هزار و ۵۰۰ خانوار با جمعیت بیش از ۹۰ هزار نفر در استان اردبیل زیرپوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) هستند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha