اعزام ۱۵ هزار استان فارسی به حرم امام خمینی (ره) قطعی شد

شیراز - ایرنا - رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان فارس گفت: پس از ۶ سال وقفه، امسال برای اعزام ۱۵ هزار نفر از استان به حرم امام خمینی (ره) در سالروز ارتحال ملکوتی ایشان برنامه ریزی شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین حسین ملک مکان سه‌شنبه در نشست با خبرنگاران افزود: براساس این برنامه‌ریزی اعزام پنج‌هزار نفر از شیراز و ۱۰ هزار نفر از دیگر شهرستان‌های فارس به حرم امام خمینی‌ (ره) و شرکت در مراسم سوگواری امام راحل قطعی شد.

وی ادامه داد: براین اساس زائران استان فارس هفت صبح شنبه آینده با بدرقه مسئولان عازم قم و در آنجا مستقر می‌شوند تا شامگاه ۱۳ خرداد با حضور در حرم امام(ره) در مراسم سخنرانی رییس جمهور شرکت کنند.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان فارس یادآور شد: مراسم سوگواری امام راحل نیز همزمان با سالروز رحلت ایشان با سخنرانی رهبر معظم انقلاب برگزار می‌شود که ۱۵ هزار زائر استان فارس نیز در این مراسم حضور دارند.

ملک مکان اظهار کرد: امام خمینی (ره) شخصیت برجسته جهانی است که نه تنها از علاقه و احترامی مردم ایران برخوردار است بلکه جهانیان نیز با ارج گذاشتن به حرکت ایشان، آزادگی را مرهون شخصیت وی می‌دانند.

وی ادامه داد: امروز اذهان مسئولان سراسر دنیا معطوف به ایران اسلامی است و تکرار نام ایران در جلسه‌ها و همایش‌های جهانی نشان‌دهنده عمق حرکت بزرگ امام خمینی(ره) و تاثیرگذاری ایران اسلامی در عرصه بین الملل است.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان فارس با اشاره به نظریه‌های دقیق و کارشناسی امام خمینی (ره) در عرصه‌های مختلف سیاسی و اقتصادی، بیان کرد: ایران باید نظام اسلامی خود را با امام خمینی (ره) به مردم دنیا معرفی کند.

ملک مکان با اشاره به جایگاه ویژه امام راحل و رهبر فرزانه انقلاب نزد مردم، افزود: نظام حاکم بر ایران اسلامی مقتدرترین‌و قوی ترین نظام مردمی جهان است.

وی عنوان کرد: بیش از سه هزار مراسم و ویژه برنامه ۱۴ خردادماه در۷۰ نقطه شهری و بسیاری از روستاهای استان فارس برگزار می‌شود.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان فارس گفت: در این مراسم ها علاوه بر بزرگداشت یاد بنیان‌گذار انقلاب اسلامی، مردم و مسئولان با رهبر معظم انقلاب اسلامی تجدید بیعت می‌کنند.

ملک مکان افزود: به این مناسبت ۱۳ خرداد شبستان امام خمینی (ره) حرم شاهچراغ (ع) میزبان برنامه‌ای با سخنرانی حجت الاسلام محمد حسن رحیمیان یکی از شاگردان امام و تولیت مسجد جمکران است.

 اعزام ۱۵ هزار استان فارسی به حرم امام خمینی (ره) قطعی شد

یاد شهدای ۱۵ خرداد نباید فراموش شود

وی بیان کرد: ۱۵ خرداد ماه ۱۳۴۲ نقطه آغاز انقلاب اسلامی در برابر رژیم شاهنشاهی و آغاز اعتراضات علیه این ظلم و جور در سه شهر کشور بود.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان فارس یادآور شد: این رژیم که تحمل اعتراض مردم را نداشت، به مقابله با مردم پرداخت و شهادت شماری از هموطنان سبب گسترش خشم عمومی و آغاز مبارزات گسترده شد.

ملک مکان با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب بر زنده نگه‌داشتن یاد شهیدان انقلاب، گفت: باید تلاش و همت کنیم که یاد شهدای ۱۵ خرداد فراموش نشود.

وی افزود: در این راستا ۱۴ خردادماه پس از نماز مغرب و عشا مراسمی به یاد شهدای این قیام خونین در حرم سیدعلاءالدین حسین(ع) شیراز برنامه‌ریزی شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha