۹ خرداد ۱۴۰۲، ۱۴:۴۴
کد خبرنگار: 3153
کد خبر: 85126785
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

رهاسازی‌۲۳۰ هزارقطعه بچه‌ماهی در خطر انقراض «سوف» در تالاب انزلی+ فیلم

رشت - ایرنا - مدیر کل شیلات گیلان از رهاسازی ۲۳۰ هزار قطعه بچه ماهی گونه در خطر انقراض «سوف» در تالاب انزلی خبر داد و گفت: امسال در مرکز بازسازی ذخایر ژنتیکی شهید یوسف پور سیاهکل با وجود محدودیتها و مشکلات تامین مولد؛ چهار میلیون قطعه بچه ماهی سوف تولید شد که در مرحله نخست رهاسازی که امروز انجام شد بالای پنج گرم بودند.

به گزارش ایرنا، کوروش خلیلی روز سه‌شنبه در حاشیه رهاسازی این بچه ماهیان در روستای آبکنار شهرستان بندرانزلی گفت: ماهی سوف تنها گونه گوشتخوار ماهیان استخوانی تجاری است که در حوزه رهاسازی ذخایر ژنتیکی ماهیان استخوانی از قبل وجود داشته و از گونه‌های بسیار باارزش اقتصادی است.

وی ابراز امیدواری کرد: با مشارکت بیشتر مردم فعالیت گسترده‌تری در حوزه رهاسازی گونه‌های مختلف انجام شود و از شورای روستای آبکنار هم انتظار است از این بچه ماهیان محافظت کرده تا بتوانند به رشد خود ادامه دهند.

وی افزود: شیلات گیلان برای اثرگذاری بیشتر در حوزه بازسازی ذخایر بچه ماهیان آنها را در اوزان بالاتر رهاسازی می‌کند و در این راستا با دریافت اعتبارات ملی سعی دارد در امر بازسازی ذخایر که از وظایف سازمانی شیلاتی است تمام تلاش خود را بکار گیرد.

خلیلی وعده داد در سال ۱۴۰۲ همچنان رویکرد جهادی در مراکز سه‌گانه بازسازی ادامه یابد و مرکز بازسازی ذخایر چهارم این استان را در وسعت یکصد هکتاری حاشیه رودخانه سفیدرود با کمک و همراهی همه ارگانهای مرتبط راه‌اندازی کند.

وی تاکید کرد: در آینده ثمرات تلاش کسانی که در حوزه رهاسازی ماهیان فعالیت می‌کنند، نمود یافته و به ثمر می نشیند. حفظ شغل صیادی وظیفه شیلات است و این کار با جدیت تمام در این استان دنبال می شود.

رئیس مرکز حفاظت از ذخایر ژنتیکی آبزیان شادروان دکتر یوسف پور(سیاهکل) نیز در این مراسم در گفت‌وگو با ایرنا به افزایش ۱۰۰ درصدی تولید بچه ماهیان در این مرکز اشاره کرد و گفت: امسال افزون بر ۷۰ میلیون انواع بچه ماهی در این مرکز تولید شد درحالی که سال گذشته این رقم فقط ۳۵ میلیون قطعه بود.

علی اکبر قربان‌نیا اضافه کرد: مرکز بازسازی شادروان یوسف پور سیاهکل در بخش ماهی سفید ۶۵ میلیون قطعه بچه ماهی، ۲۰ هزار قطعه بچه ماهی خاویاری از گونه اوزون برون وقره برون و چهار میلیون بچه ماهی سوف تولید کرده است.

وی یادآوری کرد: این تعداد بچه ماهی در ۱۶۴ هکتار از استخرهای خاکی مرکز شادروان یوسف پور سیاهکل ذخیره‌سازی شده اند که طبق برنامه‌ریزی در ماه‌های خرداد و تیر در حوزه‌های آبریز دریای خزر رهاسازی می‌شوند.

فیلم:

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha