۹ خرداد ۱۴۰۲، ۱۴:۳۱
کد خبر: 85126752
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

امام خمینی راه عزت و همت‌های بلند را به مردم نشان داد

شهرری - ایرنا - رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها گفت: امام خمینی (ره) راه عزت و همت‌های بلند را به مردم نشان داد تا جوانان ما در قله‌های علمی جهان قرار گیرند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام مصطفی رستمی روز سه شنبه در مراسم تجدید میثاق دانشگاهیان که در حرم مطهر امام راحل برگزار شد، اظهار داشت: امام خمینی با رهبری خود انقلاب اسلامی را بنیان نهاد و راه عزت و همت‌های بلند را به به مردم نشان داد و این مسیر بود که پیروزیهای فراوانی نصیب ایران کرد و جوانان ما را به قله های مختلف علمی جهان رسانده است.

وی ادامه داد: ملت ما از یک سمت آمریکایی ها و از سمت دیگر صدام را در مقابل خود داشت به جنگ با ما سوق دادند و رهنمود های امام امت توانست انقلاب را از فتنه ای که درست کرده بودند نجات دهد.

امام خمینی راه عزت و همت‌های بلند را به مردم نشان داد

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها تصریح کرد: امام یک سال قبل از رحلت طی نامه ای به رهبر اتحاد جماهیر شوری گفت صدای خرد شدن استخوانهایشان می آید و بعد از ۲ سال فرو پاشید.

رستمی افزود: امام در باره غربیها هم گفتند دیر یا زود غرب هم در مسیر فروپاشی است غربی که مدعی نظم نوین جهانی است از لحاظ امنیتی، اجتماعی، اقتصادی با مشکلات فراوانی مواجه است و با کل دنیا درگیر است.

امام خمینی راه عزت و همت‌های بلند را به مردم نشان داد

وی اظهار داشت: امام خطاب به مسئولان فرمودند این انقلاب محدود ایران نیست انقلاب اسلامی به پرچمداری حضرت صاحب الزمان (ع) باید عالم گیر شود.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها یادآور شد: افول آمریکا امری دور از دسترس نیست و انشاالله ما شاهد این امر خواهیم بود.

به گزارش ایرنا، حضرت امام خمینی (ره) الگوی عالم عامل، وقت شناسی، مدیریت، شجاعت، خوش رفتاری، مردمداری، پارسایی و ساده زیستی ساعت ۲۲ و ۲۰ دقیقه شب سیزدهم خرداد ۱۳۶۸ به علت عارضه قلبی در سن ۸۷ سالگی چشم از جهان فروبست.

آیین تشییع پیکر امام راحل با حضور بیش از ۱۰ میلیون نفر (نزدیک به یک ششم جمعیت آن زمان کشور) نیز به عنوان بزرگترین تشییع تاریخ، به ثبت رسید.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha