تحولات عظیم در زیرساخت‌های اصلی پست آغاز شده است

تهران- ایرنا- مدیرعامل شرکت ملی پست گفت: برای صنعتی شدن پست کشور، تغییرات کلان در زیرساخت‌های اصلی این بخش را آغاز کرده‌ایم تا شاهد تحول انقلابی در این بخش باشیم.

«محمود لیائی» معاون وزیر ارتباطات در گفت‌وگو با ایرنا درباره برگزاری نخستین نمایشگاه صنعت پست کشور اظهار داشت: ما واژه جدیدی به نام «صنعت پست» را به صنعت کشور اضافه کردیم. رویکردی قبل از کرونا آغاز شد و مردم به خرید الکترونیکی کالا روی آوردند و بسته‌های بزرگ جای پاکت‌ها که بخش بزرگی از ترافیک پستی کشور بود را گرفتند.

مدیرعامل شرکت ملی پست ادامه داد: تغییر ذائقه مردم باعث شد ما به صنعتی شدن پست روی آوردیم. برای این کار باید تغییرات کلانی را در چهار زیرساخت‌ اصلی پست یعنی پذیرش، تجزیه و مبادلات، رهسپاری و توزیع کالا را تغییر می‌دادیم. در این بخش‌ها تغییرات زیادی رخ داده، اما نیاز به شکل‌گیری یک انقلاب بزرگ در این بخش‌ها داریم تا بتوانیم به واسطه آن به سمت هوشمندی حرکت کنیم.

وی تاکید کرد: برای دستیابی به این هدف نیاز به همراهی صنعت و پست داریم و نمایشگاه پست نیز به همین دلیل برگزار شد. ما با دعوت از صنایع مختلف در این نمایشگاه تصمیم داریم تغییر ساختار برای صنعتی شدن پست را سرعت ببخشیم و از آخرین توانمندی‌های ساخت داخل و فنّاوری‌های به‌روز دنیا استفاده کنیم.

لیائی در خصوص برگزاری این نمایشگاه در سال‌های آتی خاطرنشان کرد: این نمایشگاه در سال‌های دیگر با گستردگی بیشتر برگزار خواهد شد و برای حضور شرکت‌های خارجی نیز برنامه‌ریزی می‌کنیم. البته اکنون نیز از شرکت‌های کشورهای چین، کویت و هند دعوت به عمل آوردیم و مهمان برخی از آن‌ها هستیم اما در سال‌های آینده بخش بین‌الملل با رونق بیشتری همراه خواهد بود.

به گزارش ایرنا، روز هشتم خرداد نخستین همایش و نمایشگاه صنعت پست، تجارت الکترونیک، لجستیک هوشمند و صنایع وابسته با حضور وزیر ارتباطات، معاونان وزیر ارتباطات و رئیس کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی افتتاح شد و ۱۱ خرداد ماه ۱۴۰۲ به کار خود پایان داد.

در این نمایشگاه تمام زیست‌بوم صنعت پست گردهم خواهند آمد تا ضمن تبادل دانش میان بازیگران فعال این حوزه، بازدیدکنندگان نیز با دستاوردهای مهم این صنعت آشنا شوند.

اکوسیستم پست مرکز توجه این نمایشگاه خواهد بود و با رویکردی تعاملی سعی خواهیم کرد جنبه‌های مختلف هوشمندسازی‌، دیجیتال مارکتینگ‌، سهولت در انجام خدمات و سرعت عمل در معرض دید مخاطبان قرار خواهد گرفت. آشنایی با زیست‌بوم صنعت پست با یکدیگر، تعامل شرکت‌های داخلی با شرکت‌های خارجی، عرضه توانمندی‌ها و ظرفیت‌های پست و انتقال تجربه و استفاده از دانش مدیران از جمله اهداف این نمایشگاه است.

از موضوعات این نمایشگاه می‌توان به تجارت الکترونیک و خدمات پستی، اتوماسیون و سامانه‌های پستی، سیستم‌های لجستیکی هوشمند و فناوری‌های مرتب‌سازی و جابه‌جایی بسته‌ها اشاره کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha