۹ خرداد ۱۴۰۲، ۸:۳۹
کد خبرنگار: 5369
کد خبر: 85126234
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

فرستاده سازمان ملل خواستار گام های جدی برای تحقق صلح پایدار در یمن شد

تهران-ایرنا- نماینده ویژه سازمان ملل در امور یمن ضمن تاکید بر تداوم حمایت های بین المللی از طرف های درگیر در یمن خواست که گام های جدی برای ایجاد صلح پایدار اتخاذ کنند.

به گزارش امروز (سه شنبه) ایرنا به نقل از اسپوتنیک، "هانس گروندبرگ"، فرستاده ویژه سازمان ملل در امور یمن در اظهاراتی از طرف های درگیر در این کشور خواست که پیشرفت های انجام شده را ادامه دهند و گام های جدی در راستای تحقق صلح دائمی و پایان دادن به جنگ ۸ساله اتخاذ کنند.

وی در جریان سفرش به توکیو پایتخت ژاپن تاکید کرد که هماهنگ بودن تلاش های بین المللی و یکپارچگی اهداف آن در خصوص مساله یمن عواملی محوری در این راستا هستند و اوضاع کنونی یمن سخت است.

گروندبرگ خواستار تداوم حمایت های بین المللی برای رسیدن به یک راه حل پایدار در یمن و ایجاد صلح و توسعه در این کشور شد.

وی در دیدار با مسئولان ژاپنی نیز به تلاش های انجام شده برای ایجاد آتش بس و آغاز روند سیاسی جامع و فراگیر با نظارت سازمان ملل پرداخت.

بر اساس این گزارش، جنبش انصارالله یمن و نیروهای وابسته به ائتلاف سعودی اخیرا اجساد ۵۲ نظامی را که در درگیری‌ها در استان مرزی الجوف با عربستان سعودی کشته شده بودند، معاوضه کردند.

بر اساس این گزارش، یک میانجی محلی موفق به مبادله اجساد ۵۲ نظامی از هر دو طرف شد که در درگیری‌های گذشته در استان الجوف کشته شده بودند و اجساد آنها در نتیجه وضعیت میدانی خارج نشده بود.

این مبادله در حالی صورت گرفته است که پیش تر "یاسر الحوری" دبیر شورای عالی سیاسی یمن درباره تعلل در اجرای تعهدات مربوط به پرونده بشردوستانه در این کشور هشدار داده بود.

همچنین رئیس کمیته ملی امور اسرای یمن شنبه شب گفته بود که دولت نجات ملی آماده است برای آزادی همه اسرا به توافق جامعی با ائتلاف سعودی برسد.

بنابر اعلام "عبدالقادر المرتضی"، صدها اسیر وجود دارند که به دلایل منطقه‌ای و فرقه‌ای در جاده‌های تعز، مأرب و عدن ربوده شده اند و متجاوزان در مأرب از افشای سرنوشت اسیران و ربوده شدگان خودداری می کنند.

عبدالقادر المرتضی اواخر اردیبهشت از برگزاری قریب الوقوع دور دوم مذاکرات سوئیس برای آزادی اسیران جنگ خبر داده بود.

طرف‌های درگیر جنگ یمن در مذاکرات ۲۰ اسفند در سوئیس توافق کردند که ۸۸۷ اسیر را آزاد و بار دیگر در ماه «می» برای گفت‌ وگو درباره آزادی اسیران بیشتر، با یکدیگر ملاقات کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha