۹ خرداد ۱۴۰۲، ۸:۲۹
کد خبرنگار: 911
کد خبر: 85126208
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

توسعه ۱۸۰هکتاری شهرک‌های صنعتی تقاضامحور قزوین در دستور کار قرار گرفت

قزوین - ایرنا - مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی قزوین گفت: توسعه ۱۸۰ هکتاری شهرک های صنعتی تقامحور قزوین با تصویب در کارگاه آمایش استان در دستور کار قرار گرفت.

رضا صفاری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اعلام این خبر افزود: این شهرک ها شامل شهرک صنعتی لیا در شهرستان قزوین و آراسنج در شهرستان بویین زهرا هستند.

وی با اشاره به موافقت کارگروه آمایش سرزمینی استان قزوین با توسعه این شهرک ها به دلیل تقاضای بالای سرمایه گذاری در آنها،اظهار کرد: با تصویب این موضوع در کارگروه امور زیربنایی استان قزوین نیز کارهای مربوط به آماده سازی و ایجاد زیرساخت در اراضی مربوطه از سوی شرکت شهرک های صنعتی استان قزوین انجام خواهد شد.

این مسوول گفت: میزان توسعه اراضی درنظر گرفته شده برای شهرک صنعتی لیا ۱۰۰ هکتار و برای شهرک صنعتی آراسنج نیز ۸۰ هکتار است.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان قزوین یادآور شد: در حال حاضر ۳۶۸ هکتار زمین در شهرک صنعتی لیا به سرمایه گذاران واگذار شده که از این میزان ۱۸۱ هکتار مربوط به طرح های به بهره برداری رسیده است و سایر اراضی به طرح های در دست اجرای تولیدی اختصاص دارد.

این مسوول از لیا به دلیل نزدیکی به قزوین و موقعیت ارتباطی مناسب به عنوان یکی از شهرک های صنعتی پرتقاضا برای سرمایه گذاری یاد کرد و گفت: ۳۸۵ واحد تولیدی در این شهرک صنعتی دارای پروانه بهره برداری هستند.

صفاری یادآور شد: واحدهای تولیدی بهره برداری در شهرک صنعتی لیا برای نزدیک به ۱۰ هزار نفر به طور مستقیم اشتغالزایی کرده اند.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان قزوین از آراسنج به عنوان یکی دیگر از شهرک های پرتقاضا برای سرمایه گذاری یاد کرد و گفت: تاکنون ۱۱۴ هکتار زمین به متقاضیان سرمایه گذاری در این شهرک واگذار شده است.

وی با اشاره به جذب ۱۱۷ سرمایه گذار در شهرک صنعتی آراسنج،اظهار کرد: ۹۸ واحد تولیدی در این شهرک صنعتی دارای پروانه بهره برداری هستند که در ۲۵ هکتار زمین مستقر هستند و برای نزدیک به چهار هزار نفر به طور مستقیم اشتغالزایی کرده اند.

صفاری با بیان اینکه رونق و جهش تولید کلیدواژه شعارهای انتخابی سال از سوی مقام معظم رهبری در سالیان اخیر به شمار می رود،افزود: یکی از ملزومات جهش تولید رونق سرمایه گذاری است و در همین راستا نیز به دنبال ایجاد و توسعه زیرساخت های لازم در شهرک های صنعتی استان قزوین به منظور جذب سرمایه گذار هستیم.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان قزوین ادامه داد: پیگیری برای توسعه شهرک های صنعتی تقاضامحور استان نیز در همین راستا دنبال می شود.

استان قزوین علاوه بر یک شهر صنعتی، دارای ۱۳ شهرک و ۶ ناحیه صنعتی است.

به گزارش ایرنا، حدود هزار واحد تولیدی بهره بردار در شهرک های صنعتی قزوین مستقر هستند، همین تعداد طرح تولیدی نیز در شهرک های صنعتی این استان در مراحل مختلف ساخت و ساز قرار دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha