۹ خرداد ۱۴۰۲، ۷:۴۱
کد خبرنگار: 2447
کد خبر: 85126188
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

انصارالله و ائتلاف سعودی اجساد ۵۲ نظامی را مبادله کردند

تهران- ایرنا- منابع خبری گزارش دادند، جنبش انصارالله یمن و نیروهای وابسته به ائتلاف سعودی اجساد ۵۲ نظامی دو طرف را مبادله کردند.

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا از خبرگزاری اسپوتنیک روسیه، جنبش انصارالله یمن و نیروهای وابسته به ائتلاف سعودی اجساد ۵۲ نظامی را که در درگیری‌ها در استان مرزی الجوف با عربستان سعودی کشته شده بودند، معاوضه کردند.

بر اساس این گزارش، یک میانجی محلی موفق به مبادله اجساد ۵۲ نظامی از هر دو طرف شد که در درگیری‌های گذشته در استان الجوف کشته شده بودند و اجساد آنها در نتیجه وضعیت میدانی خارج نشده بود.

این مبادله در حالی صورت گرفته است که پیش تر یاسر الحوری دبیر شورای عالی سیاسی یمن درباره تعلل در اجرای تعهدات مربوط به پرونده بشردوستانه در این کشور هشدار داده بود.

همچنین رئیس کمیته ملی امور اسرای یمن شنبه شب گفت که دولت نجات ملی آماده است برای آزادی همه اسرا به توافق جامعی با ائتلاف سعودی برسد.

عبدالقادر المرتضی گفته بود که صدها اسیر وجود دارند که به دلایل منطقه‌ای و فرقه‌ای از جاده‌های تعز، مأرب و عدن ربوده شدند و متجاوزان در مأرب از افشای سرنوشت اسیران و ربوده شدگان خودداری کردند.

عبدالقادر المرتضی اواخر اردیبهشت از برگزاری قریب الوقوع دور دوم مذاکرات سوئیس برای آزادی اسیران جنگ خبر داده بود.

طرف‌های درگیر در مذاکرات ۲۰ اسفند در سوئیس توافق کردند که ۸۸۷ اسیر را آزاد و بار دیگر در ماه «می» برای گفت‌ وگو درباره آزادی اسیران بیشتر، با یکدیگر ملاقات کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha