۸ خرداد ۱۴۰۲، ۲۳:۰۲
کد خبرنگار: 2447
کد خبر: 85126105
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پوتین تلفنی پیروزی اردوغان در انتخابات را تبریک گفت

تهران- ایرنا- ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه دوشنبه شب تلفنی با رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه گفت وگو کرد و پیروزی وی در انتخابات را تبریک گفت.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری اسپوتنیک روسیه، پوتین رئیس جمهور روسیه تلفنی با اردوغان رئیس جمهور ترکیه گفت وگو کرد.

کاخ کرملین در بیانیه‌ای اعلام کرد، پوتین به گرمی انتخاب مجدد اردوغان را به عنوان رئیس جمهور ترکیه تبریک گفت و بر سهم بزرگ وی در توسعه روابط مسکو و آنکارا تاکید کرد.

بر اساس این گزارش، پوتین افزوده است: حمایت مردم ترکیه از رئیس جمهور این کشور افق‌های بیشتری را برای گسترش همکاری بین دو کشور باز می‌کند.

این گزارش می‌افزاید، رئیس جمهور ترکیه نیز در این گفت وگوی تلفنی گفته که بر تداوم سیاست‌های فعلی خود متعهد است.

پوتین روز یکشنبه نیز در پیامی پیروزی اردوغان در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری ترکیه را تبریک گفت و این موفقیت را ناشی از حمایت مردم از تلاش‌های فداکارانه و سیاست خارجی مستقل وی دانست.

وی افزود: ما از تلاش شخص شما برای تقویت روابط دوستانه میان روسیه و ترکیه و همکاری سودمند متقابل در حوزه های مختلف تشکر می‌کنیم.

نتایج شمارش ۹۹.۶۷ آرای مردم در دوم انتخابات ترکیه نشان می‌دهد که اردوغان نامزد ائتلاف جمهور با کسب بیش از ۲۷ میلیون و ۶۰۰ هزار رای معادل ۵۲.۱۳ درصد آرای مردمی، پیروز سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ترکیه شده است.

کمال قلیچداراوغلو نامزد ائتلاف ملت و رقیب اردوغان نیز بیش از ۲۵ میلیون و ۳۴۰ هزار رای مردم معادل ۴۷.۸۷ درصد آر را بدست آورد و در برابر اردوغان شکست خورد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha