۱۶ خرداد ۱۴۰۲، ۱۵:۱۴
کد خبرنگار: 909
کد خبر: 85125791
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

محدودیت ثبت‌نام در طرح "دستیار فناوری" پارک‌های علمی برداشته شد

اصفهان - ایرنا - رییس پارک علم و فناوری شیخ بهایی اصفهان گفت: در دوره دوم طرح "دستیار فناوری"، دانشجویان می‌توانند در همه پارک‌های علم و فناوری کشور ثبت‌نام کنند و این کار محدود به استان‌های متبوعشان نیست.

به گزارش ایرنا، دوره نخست طرح دستیار فناوری، پارسال با هدف فراگیری مهارت‌های بازار کار برای دانشجویان در دوران تحصیل و هموار شدن امکان اشتغال آنان در شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور کشور اجرا شد.دانشجویان در این طرح یک دوره ۶ ماهه مهارت‌آموزی و فعالیت فناورانه را در شرکت‌های فناور تجربه و در ازای آن ماهیانه مبلغی دریافت می‌کنند.

حمید مهدوی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در دوره نخست طرح دستیار فناوری در سال گذشته، دانشجویان هر استان فقط می‌توانستند در شرکت‌های مستقر در پارک‌های علم و فناوری استان خود جذب شوند اما در دوره دوم، این محدودیت برداشته شد.

وی ادامه داد: همچنین پارسال در اصفهان فقط دانشجویان برخی از دانشگاه‌های دولتی داخل استان امکان ثبت نام در این طرح را داشتند اما امسال دانشجویان همه دانشگاه‌ها می‌توانند در طرح دستیار فناوری ثبت نام کنند.

مهدوی با تاکید بر اینکه حذف این محدودیت فرصت بیشتری برای دانشجویان ایجاد کرده است، اظهار داشت: در دوره دوم طرح دستیار فناوری، دانشجویان فارغ از اینکه در کدام استان باشند می توانند پارک علم و فناوری مورد نظر خود را برای گذراندن این طرح انتخاب کنند.

وی با اشاره به اینکه با این شرایط جدید، احتمال افزایش متقاضیان برای گذراندن طرح دستیار فناوری در استان اصفهان وجود دارد، خاطرنشان کرد: سال گذشته حدود ۴۰۰ دانشجو برای شرکت در طرح دستیار فناوری ثبت نام کردند که از بین آنها حدود ۱۱۰ دانشجو برگزیده شدند.

وی با اشاره به حضور حدود ۴۸ شرکت فناور و دانش بنیان در اصفهان در قالب طرح مزبور در سال گذشته اضافه کرد: دانشجویان مُنتخب به مدت ۶ ماه در این شرکت ها فعالیت داشتند و تجربه کسب و کار در یک محیط واقعی را کسب کردند.

رییس پارک علم و فناوری شیخ بهایی اصفهان با تاکید بر اینکه تمرکز استان در دوره دوم طرح دستیار فناوری بر مشارکت حداکثری شرکت‌های فناور است، تصریح کرد: اصفهان، دومین استان از نظر تعداد شرکت های دانش بنیان است و ظرفیت زیادی برای اجرای هرچه بهتر این طرح دارد.

به گفته وی، امسال پیش‌بینی می شود تعداد شرکت‌های فناور و دانش بنیان مشارکت کننده در طرح دستیار فناوری در استان اصفهان نسبت به پارسال سه برابر شود.

مهدوی، یکی دیگر از ویژگی‌های دوره دوم طرح دستیار فناوری در اصفهان را تعدد رشته‌ها و زمینه‌های کاری دانست و اضافه کرد: با توجه به تنوع زمینه فعالیت شرکت های فناور در اصفهان، امکان جذب دانشجویان در رشته‌های مختلف مانند اقتصاد و مدیریت نیز وجود دارد و فقط محدود به رشته‌هایی مانند فنی و مهندسی نمی شود.

وی با اشاره به دستاوردهای اجرای دوره نخست طرح دستیار فناوری در استان اصفهان گفت: حدود ۱۰ درصد از دانشجویان شرکت‌کننده در این طرح در شرکت‌های فناور استخدام شدند و حدود ۴۰ درصد از آنها همکاری خود با این شرکت ها را ادامه دادند.

مهدوی با بیان اینکه دانشجویان مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا امکان ثبت نام در این طرح را دارند، افزود: با توجه به مدرک تحصیلی دانشجویان، ماهیانه مبلغی به آنها پرداخت می شود که این پول از محل پارک علم و فناوری استان تامین خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه فرصت ثبت نام در طرح دستیار فناوری تا ۲۶ خرداد جاری وجود دارد، خاطرنشان کرد: اجرای این طرح، زمینه جذب و استخدام دانشجویان مُستعد در شرکت‌های فناور را بیش از پیش فراهم می‌کند و از طرفی شرکت‌ها نیز می‌توانند با استفاده از دانش نیروهای جوان و به روز، طرح های فناورانه خود را به پیش ببرند.

به گزارش ایرنا، اصفهان بعنوان استان پیشتاز در عرصه علم و فناوری با سهم بیش از ۹ درصدی از کل شرکت‌های دانش بنیان کشور، رُتبه دوم را از این لحاظ در بین استان‌ها دارد و در زمان حاضر حدود ۷۰۰ واحد و شرکت فناور و دانش بنیان با اشتغال هشت هزار و ۵۰۰ نفر در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان فعال است.

این خطه همچنین با حدود ۲۰۰ هزار دانشجو، هفت هزار و ۲۰۲ عضو هیات علمی و ۱۸۰ دانشگاه و موسسه آموزش عالی، دومین استان دانشگاهی کشور بشمار می‌آید.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha