حریق نخلستان‌های خور و بیابانک استان اصفهان مهار شد+ فیلم

اصفهان- مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: حریق نخلستان‌های شهرستان خور و بیابانک واقع در شرق استان با تلاش آتش‌نشانان مهار شد ولی بیش از یک هزار درخت نخل در این حادثه آسیب دید.

به گزارش ایرنا، منصور شیشه‌فروش روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: حریق نخلستان "مزرعه دهنو" روستای مهرجان خور و بیابانک با تلاش آتش‌نشانان و امدادگران منطقه و دیگر ظرفیت‌های موجود در شهرستان اطفا شد.

وی ادامه داد: با وقوع آتش‌سوزی، صبح امروز آتش‌نشانان و امدادگران شهرهای منطقه به همراه مدیریت بحران شهرستان به محل حادثه اعزام شدند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان یادآور شد: در اثر این حادثه بیش از یک هزار درخت نخل آسیب دید و علت‌ وقوع این حادثه توسط کارشناسان در دست بررسی است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به وسعت خور و بیابانک و زیادی مسافت برای حضور به موقع تیم‌های امدادی، مهار حریق‌های احتمالی در منطقه نیازمند تجهیزات ایمنی و آتش نشانی است و بایستی اعتبارات ملی برای تامین ماشین‌آلات مورد نیاز دهستان‌ها و شهرداری‌های این شهرستان به اُستان تخصیص یابد.

شیشه‌فروش اظهار داشت: افزایش دما، وزش بادهای فصلی و خشکی درختان و مزارع ناشی از کم آبی و نیز خطاهای انسانی از دلایل وقوع حریق در پوشش‌ گیاهی، مراتع و اشجار اُستان است که بطور معمول در تابستان و بهار نیز افزایش می‌یابد.

وی افزود: سال ۱۴۰۱ با وقوع هشت حریق در مراتع و پوشش‌ جنگلی مناطق غرب و جنوب اُستان به ۱۰ هکتار از مراتع آسیب وارد شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان تاکید کرد: برای کاهش آسیب‌ها، اُستان اصفهان به بالگرد مجهز به سبد آبپاش نیازمند است.

شیشه‌فروش افزود: سازمان منابع طبیعی کشور باید برای تجهیز اصفهان به بالگرد و تامین اعتبار به منظور تقویت یگان حفاظت منابع طبیعی اُستان مساعدت لازم را بعمل آورد.

شهرستان کویری خور و بیابانک در حدود ۴۰۰ کیلومتری مرکز استان اصفهان قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha