شهرداری قشم میزبان برگزاری جشن های رضوی در سرزمین آب و آفتاب شد

قشم - ایرنا - شهردار قشم از میزبانی این مجموعه برای برگزاری جشن های ویژه ولادت حضرت امام رضا (ع) در جزیره قشم سرزمین آب و آفتاب خبر داد و گفت: در اجرا و برگزاری این جشن ها ۱۰۰ دانش آموز نخبه این شهرستان مرزی توسط شهرداری و شورای اسلامی این شهر تجلیل خواهند شد.

میرداد میردادی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: نزدیک شدن به سالروز ولادت نور بی پایان طوس، حضرت علی بن موسی‌ الرضا (ع)، حال و هوای متفاوتی به بزرگ ترین جزیره ایرانی خلیج فارس بخشیده است و همه عاشقان و ارادتمندان به این امام همام را برای برپایی جشن های باشکوه رضوی به تکاپو انداخته است.

وی با اشاره به اینکه در جای جای این شهرستان مرزی، تا دورترین نقاط این جزیره بساط جشن و شادی به مناسبت ولادت امام رضا (ع) برپاست، گفت: سیاست کلی شهرداری و شورای اسلامی شهر قشم بر برگزاری محله محور جشن های دهه کرامت است.

شهردار قشم ادامه داد: در همین راستا جشن های ویژه ولادت امام رضا (ع) در این شهرستان از طریق مشارکت شهرداری با مجموعه های فرهنگی فعال، محلات و مساجد در دستور کار قرار گرفته است و به فضل الهی این جشن ها در ۴۸ ساعت آینده برگزار خواهند شد.

میردادی توضیح داد: با برنامه ریزی های انجام شده نخستین جشن میلاد نور سه شنبه شب (۹ خرداد ۱۴۰۲) در مسجد امام رضا (ع) برگزار خواهد شد و همزمان با برگزاری آن ۲ کاروان شادی در سطح شهر قشم به حرکت در خواهند آمد.

وی اضافه کرد: این جشن با مشارکت شهرداری و شورای شهر در آستان مقدس امامزاده سید مظفر و هیات حضرت علی اصغر (ع) برگزار می شود.

شهردار قشم افزود: چهارشنبه دهم خرداد ماه نیز جشن میلاد امام رضا (ع) به صورت محله ای در محله امام حسین (ع) و با مشارکت گروه فرهنگی هنری ایثار و جشن دیگری روبروی مجتمع های تجاری سیتی سنتر شهر قشم برپا خواهد شد.

به گزارش ایرنا، روز اول تا یازدهم ذی‌ القعده، مصادف با ولادت حضرت فاطمه معصومه (س) تا ولادت امام رضا (ع) در تقویم رسمی کشور به عنوان دهه کرامت نام‌گذاری شده است.

دهه کرامت از ۳۱ اردیبهشت ماه و نخستین روز از ماه ذی القعده که مصادف با میلاد کریمه اهل بیت (ع) حضرت معصومه (س) آغاز و تا ۱۰ خرداد و مصادف با ۱۱ ذی القعده، سالروز ولادت با سعادت سلطان خراسان حضرت امام رضا (ع) ادامه دارد.

دهه کرامت امسال با شعار «خدمت کریمانه؛ همدلی، امید آفرینی» برگزار می‌ شود و روز یکشنبه ۳۱ اردیبهشت، به مناسبت ولادت حضرت معصومه (س) با عنوان «حضرت فاطمه معصومه (س)؛ بهترین دختر دنیا» نام گرفته است.

روز دوشنبه یکم خرداد، با عنوان «شادی و نشاط مومنانه؛ گره‌گشایی کریمانه»، روز سه‌ شنبه ۲ خرداد، با عنوان «کرامت اجتماعی در دوستی و رفتار نیکوکارانه»، روز چهارشنبه سه خرداد، روز فتح خرمشهر و روز مقاومت، ایثار و پیروزی با عنوان «خیرخواهی و نوع دوستی در سایه مقاومت و ایثار» نام‌ گذاری شده است.

عنوان روز پنجشنبه چهار خرداد، روز تجلیل از امام‌زادگان و بقاع متبرکه، با عنوان «امام‌زادگان علیهم‌السلام و بقاع متبرکه؛ آرامش بخش جان‌ها»، روز جمعه پنجم خرداد روز بزرگداشت حضرت احمد بن موسی الکاظم شاهچراغ (ع) با عنوان روز «آستان احمدی، ستاره درخشان و ماندگار تاریخ» و روز شنبه ۶ خرداد، با عنوان «کرامت جامعه؛ در پرتو زیست عفیفانه» تعیین شده است.

روز یکشنبه هفتم خرداد، روز «مساجد امید آفرین، پایگاه انتظار و اتحاد»، روز دوشنبه هشتم خرداد روز «مهربانی و محبت به رسم اهل بیت علیهم السلام» و روزهای سه‌شنبه ۹ خرداد و چهارشنبه ۱۰ خرداد به ترتیب روز «مکتب رضوی؛ عدالت برای همه، ظلم برای هیچ کس» و «اخلاق و همدلی، در پرتو سیره امام رضا علیه‌السلام» عنوان گرفته است.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر از توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha