پرداخت ۳۳۱ میلیارد تومان تسهیلات مسکن به ایثارگران آذربایجان غربی

ارومیه - ایرنا - آذربایجان غربی نه تنها در هشت سال جنگ تحمیلی بلکه در طول سال‌های پس از پیروزی انقلاب طعم جنگ و مبارزه را بسیار چشیده و فرزندان زیادی در این راه تقدیم کرده چنانکه هر از چندی فرزندی از این سرزمین به شهادت می‌رسد و گواه روشن این مدعا بیش از ۱۲ هزار شهید است.

به گزارش ایرنا، بنیاد شهید و امور ایثارگران نهادی در سال ۱۳۵۸ با فرمان معمار کبیر انقلاب برای رسیدگی به امور خانواده شهدا، ایثارگران و جانبازان شکل گرفت و از آن موقع تاکنون همچنان به رسالت خود عمل کرده و می‌کند.

بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان غربی نیز در این راستا با تلاش جدی و سعی در خدمت رسانی کارنامه درخشانی از خود به یادگار گذاشته چنانکه در زمینه تسهیلات خرید مسکن جامعه هدف رتبه نخست کشوری و در زمینه ایجاد اشتغال رتبه دوم کشوری را کسب کرده است.

برای پاسخ به سوالات مان و آشنایی بیشتر با برنامه‌های اولویت دار و فعالیت‌های این نهاد در سال‌جاری روز سه‌شنبه پای صحبت حجت الاسلام داوود میرزایی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان غربی نشستیم که ماحصل این گفت وگو در پی می‌آید.

ایرنا: در زمینه ارایه خدمات درمانی به ایثارگران و جانبازان چه اقداماتی صورت گرفته است؟

حجت الاسلام میرزایی: در زمینه درمان این عزیزان بنیاد با شرکت‌های بیمه گر (درقالب بیمه‌های همگانی و تکمیلی) قرارداد داشته و هزینه‌های درمانی از این محل و همچنین از محل صندوق پرداخت می‌شود.

همچنین پرداخت خسارت‌های درمانی در قالب بیمه تکمیلی از سوی «بیمه دی» به روز بوده بطوریکه هزینه‌های بیمه شدگان تا ۳۰ اردیبهشت ماه سال جاری بطور کامل پرداخت شده است.

ایرنا: برای چه تعداد از ایثارگران استان اشتغال فراهم شده است؟

حجت‌الاسلام میرزایی : در سال ۱۴۰۱ برای یک هزار و ۱۵۳ نفر اشتغال فراهم شده و در زمینه اشتغال ایثارگران رتبه دوم کشوری را به دست آورده‌ایم.

ایرنا: چه تعداد تسهیلات خرید یا ساخت مسکن در سال ۱۴۰۱ برای ایثارگران واجد شرایط از طریق بانک‌های عامل پرداخت شده و در سال ۱۴۰۲ چه برنامه‌ای برای پرداخت تسهیلات موصوف دارید؟

حجت الاسلام میرزایی: یک هزار و ۱۸۷ فقره تسهیلات به مبلغ ۳۳۱ میلیارد تومان بابت خرید یا ساخت مسکن از ابتدای سال ۱۴۰۱ تاکنون از طریق بانک‌های عامل به متقاضیان پرداخت شده است.

برنامه ریزی کرده‌ایم با هماهنگی بانک‌های عامل تا پایان سال ۱۴۰۲ به ۲ هزار نفر از جامعه هدف مشمول و واجدشرایط مطابق ضوابط تسهیلات مذکور را اعطا کنیم.

همچنین در زمینه تسهیلات خرید مسکن پارسال رتبه اول کشوری را بنیاد شهید و امور ایثارگران استان آذربایجان غربی کسب کرده است.

پرداخت ۳۳۱ میلیارد تومان تسهیلات مسکن به ایثارگران آذربایجان غربی

ایرنا: در خصوص جانبازان شیمیایی سردشت و دسترسی آسان آنها به دارو و درمان با توجه به بعد مسافت این شهرستان با مرکز استان و پایتخت چه برنامه‌ای در دستور کار قرار گرفته و چه اقداماتی قبلا انجام شده است؟

حجت الاسلام میرزایی: کلینیک مصدومین شیمیایی سردشت روزانه با بهره مندی از پزشکان متخصص بیمارستان امام خمینی(ره) جانبازان و خانواده معظم شهدا را ویزیت می‌کند همچنین در محل کلینیک داروخانه تخصصی دایر بوده و تمامی داروهای مورد نیاز خانواده‌های شاهد و ایثارگر را ارایه می‌دهد.

در موارد نایابی دارو در برخی از فصول سال که نیاز به داروهای تخصصی جانبازان معزز شیمیایی بیشتر می‌شود مکاتبات لازم و پیگیری از معاونت غذا دارو دانشگاه علوم پزشکی انجام می‌شود و سهمیه داروخانه مستقر در کلینیک را افزایش می‌دهند به این ترتیب از بروز کمبودهای دارویی پیشگیری می‌شود.

همچنین به منظور دسترسی سهل و آسان جانبازان معزز شیمیایی که امکانات درمانی فعال موجود درشهرستان پاسخگوی نیازهای درمانی ایشان نیست جهت مراجعه به مراکز درمانی تخصصی و مجهزتر مرکز استان و یا تهران تمهیداتی بعمل آمده و در همین راستا ضمن ارایه خدمات ایاب و ذهاب، مسافرت درمانی و هتلدینگ، تعدادی از ایشان در مرکز استان به بیمارستان امام خمینی (ره) و تعدادی نیز در تهران به بیمارستان‌های مصطفی خمینی، خاتم الانبیا، بقیه الله اعظم اعزام و خدمات تخصصی، بهداشتی و درمانی را دریافت کرده‌اند.

همچنین همایش هفت تیر به مناسبت سالروز بمباران شیمیایی سردشت با حضور میهمانان خارجی و داخلی هر ساله در این شهر برگزار می‌شود.

ایرنا: در زمینه کمک معیشتی به جانبازان فاقد شغل چه تمهیداتی اتخاذ شده است؟

حجت‌الاسلام میرزایی: در سال ۱۴۰۱ به ۷۵ نفر از جانبازان فاقد شغل و درآمد کمک معیشتی اهدا شده است.

ایرنا: برای ثبت و ضبط خاطرات شهدا و ایثارگران چه برنامه‌ای دارید و آیا تاکنون اقدامی صورت گرفته است؟

حجت الاسلام میرزایی: براساس اقدامات انجام یافته تاکنون با ۹۸۵ نفر از والدین شهدا، ۴۶۶ نفر از همسران شهدا و ۲۲۰ نفر از جانبازان ۵۰ درصد به بالا مصاحبه انجام شده است.

در سال‌جاری پس از تخصیص بودجه و اخذ مجوز از مرکز برای مصاحبه با خانواده شهدا و ایثارگران با پنج گروه فیلمبرداری عقد قرارداد انجام خواهد شد و با عنایت به اینکه قبلا با یک یا ۲ گروه برای انجام این فعالیت اقدام می‌شد از نیمه دوم پارسال با افزایش گروه فیلمبرداری تعداد مصاحبه‌ها سرعت بیشتری به خود گرفته و در صورت معرفی افراد حرفه‌ای از سوی شهرستان‌ها از این هم بیشتر خواهد شد.

ایرنا: برنامه‌های اولویت دار و شاخص بنیاد شهید استان در سال‌جاری چیست؟

حجت‌الاسلام میرزایی : پرداخت تسهیلات و خرید مسکن به تعداد ۲ هزار و ۵۰۰ نفر، پیگیری اجرای تفاهم نامه بنیاد مسکن در خصوص ساخت واحد مسکونی برای فاقدین مسکن روستایی واجد شرایط جامعه ایثارگری هدف از جمله برنامه‌های اولویت دار بنیاد شهید و امور ایثارگران است.

به گزارش ایرنا، آذربایجان غربی دارای ۱۲ هزار شهید، ۲۰ هزار و ۸۸۹ جانباز و ۲ هزار و ۵۷ آزاده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha