۸ خرداد ۱۴۰۲، ۱۳:۴۸
کد خبر: 85125502
T T
۴ نفر

برچسب‌ها

دستگاه قضایی حمایت از خانواده‌ زندانیان را وظیفه خود می‌داند

اراک - ایرنا - دادستان عمومی و انقلاب اراک گفت: دستگاه قضایی حمایت از خانواده‌ زندانیان را وظیفه خود می‌داند و در این راستا برنامه‌های مهمی تدوین شده است.

به گزارش ایرنا، «ربیع الله قربانی» روز دوشنبه در آیین نسیم مهر (روز ملی حمایت از خانواده‌ زندانیان بی‌بضاعت) در فرهنگسرای شهر اراک، افزود: زمانی که سرپرست یک خانواده به دلیلی گرفتار و زندانی می‌شود، آسیب‌های اجتماعی فراوانی خانواده‌ها و به خصوص فرزندان آنان را تهدید می‌کند.

وی ادامه داد: زمانی که فردی زندانی می‌شود، خانواده او با انبوهی از مشکلات مواجه می‌شود که خود در ایجاد آن نقشی ندارند. این موضوع می‌تواند در نبود چتر حمایتی از سوی جامعه، آسیب‌های متعدد اجتماعی، فرهنگی، روان‌شناختی و اقتصادی برای همسر و فرزندان زندانیان را رقم بزند که دامنه آن در بسیاری از مواقع از جرم اصلی گسترده‌تر می‌شود. چه‌بسا فرد مجرم در زندان از امکانات مناسب برخوردار باشد اما خانواده او به دلیل نبود امکانات و بی‌توجهی، در معرض انواع آسیب‌ها قرار می‌گیرند. بنابراین توجه به مسائل و مشکلات متعدد خانواده زندانیان که سرپرست خود را از دست داده‌اند، برای بازگشت به وضع تعادل و حفظ سلامت و امنیت جامعه امری ضروری است.

دادستان عمومی و انقلاب اراک اظهار کرد: در صورت نبود حمایت‌های فرهنگی و الگوهای اخلاقی و عاطفی در خانواده، فرزندان این خانواده‌ها ناخواسته در معرض آسیب‌های متعدد از جمله ترک تحصیل و گرایش به رفتارهای پرخطر و بزهکاری خواهند بود. بنابراین اقدامات حمایتی از این خانواده‌ها باید شامل همه زمینه‌ها از رفع مشکلات اقتصادی تا مسائل فرهنگی و سلامت جسمی و روانی و باشد چرا که در صورت عدم‌حمایت از این خانواده‌ها شاهد رشد چشمگیر طلاق همسران زندانیان، ترک تحصیل فرزندان، ناهنجاری‌های اجتماعی و روانی، گرایش اعضای خانواده به مشاغل کاذب و تکدی‌گری خواهیم بود.

انجمن حمایت از زندانیان اراک حامی ۵۰۸ خانواده زندانی

مدیرعامل انجمن حمایت از خانواده زندانیان اراک نیز در این آیین گفت: ۵۰۸ خانواده تحت پوشش این انجمن هستند که از این تعداد ۳۷۳ خانواده شهری و مابقی ساکن روستاها هستند.

محسن عباسی ادامه داد: ۵۰۸ سبد کالا به ارزش پنج میلیارد و ۳۲۰میلیون ریال پارسال بین این خانواده‌ها توزیع شد.

وی با اشاره به پرداخت ۵۰۰ کارت هدیه به ارزش هرکدام چهار میلیون ریال به خانواده زندانیان اراک در اسفند ماه سال گذشته بیان کرد: ۱۰۶ کارت هدیه نیز به ارزش ۳۲۱ میلیون ریال به این خانواده‌ها در سال گذشته به صورت موردی پرداخت شد.

عباسی تصریح کرد: ۵۷ زندانی جرائم غیرعمد اراک نیز سال گذشته با پرداخت ۶ میلیارد و ۷۰۹ میلیون ریال از سوی خیران آزاد شدند.

مدیرعامل انجمن حمایت از خانواده زندانیان اراک ادامه داد: ۵۷ خانواده در سال گذشته با دریافت چهار میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات با سود چهار درصد از خدمات بانک مهر ایران بهره‌مند شدند.

عباسی خرید ۱۵۰ دستگاه چرخ خیاطی حاصل از فروش ضایعات زندان اراک، پرداخت ۶۰۰ بسته سبد کالا به ارزش هر کدام ۱۰ میلیون ریال و کمک به امر معیشت و اشتغال ۵۶۵ مددجو فعال و حاضر در زندان باز را از دیگر خدمات این انجمن معرفی کرد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha