۱۱ خرداد ۱۴۰۲، ۸:۳۴
کد خبرنگار: 5428
کد خبر: 85125482
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

کاراته قزوین در حال پوست اندازی است

۱۱ خرداد ۱۴۰۲، ۸:۳۴
کد خبر: 85125482
کاراته قزوین در حال پوست اندازی است

قزوین-ایرنا- دبیر هیات کاراته استان قزوین گفت: حضور استعدادهای جدید در کنار قهرمانان ملی پوش و با سابقه کاراته قزوین را در مسیر پوست اندازی قرار داده است.

به گزارش ایرنا، کاراته از جمله رشته های کهن ورزشی به شمار می رود که قدمت آن به پنج هزار سال قبل بازمی گردد.

این رشته ورزشی به طور رسمی در سال ۱۹۲۱ در ژاپن معرفی شد و امروزه به عنوان یکی از رشته های پرمخاطب و پرهیجان ورزش های رزمی به شمار می رود.

رشته ورزشی کاراته دارای سبک های مختلفی است که هر یک ظرافت و زیبایی خاص خود را دارند، درحال حاضر کاراته شامل صدها سبک می شود که البته ریشه آن به چهار سبک اصلی و مادر برمی گردد، شوتوکان، شیتوریو، گوجوریو، وادوریو و کیوکوشین‌کای از جمله سبک های معروف و پرکاربرد در رشته ورزشی کاراته به حساب می آیند

کاراته در ایران همانند بسیاری از نقاط دنیا از پرمخاطب ترین رشته های ورزشی به شمار می رود، در این میان باید از قزوین به عنوان یکی از قطب های این رشته در کشورمان یاد کرد که در سالیان گذشته تاکنون توانسته ستاره های زیادی را به تیم ملی معرفی کند.

این روزها بازار رقابت های پرستاره کاراته آسیا و جهان داغ است و به همین دلیل خبرنگار ورزشی خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا) به سراغ حمیدرضا داوری دبیر هیات کاراته استان قزوین رفت تا از آخرین وضعیت ملی پوشان و اوضاع کاراته قزوین جویان شود.

کهنه کاران کاراته قزوین راه بلد نوآموزان

دبیر هیات کاراته استان قزوین در خصوص استعدادهای موجود در استان قزوین گفت: در حال حاضر ترکیبی از کاراته کاهای باسابقه و ملی پوش که افتخارات آسیایی و جهانی زیادی را کسب کرده اند با کاراته کاهای آینده دار و مستعد را در کنار هم داریم و باید اذعان کرد کاراته قزوین در حال پوست اندازی است.

داوری با بیان اینکه کاراته قزوین در سنوات گذشته ستاره های ارزشمندی را در خود پرورش داده و به رخ سایر استان های کشور و کاراته جهان کشیده است،افزود: در همین راستا با توجه به استعدایابی ها و شناسایی نفرات مستعد که در چندین مرحله انجام شد، حسین اسماعیلی، محمدمهدی میرزایی، سپیده نعلبندی، زهرا محمدی، رزا رضایی و ستایش افشار از جمله کاراته کاهایی بودند که شناسایی شده و تحت نظر مربیان کار بلد استان پرورش یافته اند و در حال حاضر در عرصه های کشوری و ملی حرف های زیادی برای گفتن دارند.

کاراته قزوین در حال پوست اندازی است

آسیا زیر پای کاراته کاهای قزوینی

دبیر هیات کاراته قزوین با بیان اینکه این استان از استعدادهای زیادی در کاراته برخوردار است که می توانند در سطوح جهانی حرف برای گفتن داشته باشند، تصریح کرد، بهمن عسگری، علی اصغر آسیابری، مجید حسن نیای، امیررضا میرزایی، میثم رشوند، لیلا برجعلی و ... از جمله کاراته کاهایی هستند که در استان قزوین رشد کرده اند و در عرصه های ملی و فراملی هم خوش رنگ ترین مدال ها برای خود و کشورمان به ارمغان آورده اند.

این مسوول ورزشی اضافه کرد: در رقابت های انتخابی تیم ملی بزرگسالان که ماه قبل و در بخش مردان و زنان برگزار شد، بهمن عسگری و لیلا برجعلی کاراته کاهای قزوینی توانستند طبق معمول با شکست همه حریفان خود صاحب پیراهن تیم ملی شوند و علی اصغر آسیابری دیگر نماینده قزوین در این رقابت ها با یک اتفاق غیرمنتظره از حریف خود شکست خورد و پس از ۱۰ سال عضویت ثابت در تیم ملی این دوره از رقابت ها را از دست داد که امیدواریم بزودی دوباره به ترکیب تیم ملی بازگردد.

دبیر هیات کاراته استان قزوین گفت: رقابت های قهرمانی آسیا به میزبانی مالزی و از ۳۰ تیرماه آغاز می شود و قرار است شاهد رقابت بیش از ۷۰۰ ورزشکار باشد.

این مسوول ورزشی با اظهارامیدواری برای درخشش نمایندگان قزوین در مسابقات آسیایی و جهانی کاراته، ادامه داد: مسابقات بازی های آسیایی هانگژو چین که از جمله رقابت های سنگین به حساب می آید و رقابت های قهرمانی جهان مجارستان پشت سر هم قرار دارند و این مهم هم کار را برای ملی پوش قزوینی نیز سخت می کند چرا که باید از آمادگی بدنی بالایی برخوردار باشند.

فعالیت رسمی ۲ هزار و ۷۰۰ کاراته کا در قزوین

داوری با بیان اینکه فعالیت رسمی در هر رشته ورزشی ورزشکاران مستلزم دریافت کارت بیمه است،افزود: بر اساس آخرین آمار، ۲ هزار و ۷۰۰ کاراته کای بیمه شده در استان قزوین مشغول فعالیت هستند که این تعداد نسبت به سال گذشته رشدی ملموس داشته است.

وی با بیان اینکه برای شناسایی استعدادها و تقویت انگیزه کاراته کاها یک دوره لیگ استانی خردسالان و نونهالان برگزار خواهد شد،تصریح کرد : باید به این رشته ورزشی از رده های پایه توجه کرد زیرا که پایه و اصول هر رشته ورزشی اگر به خوبی بنا نهاده شود در آینده می توان از آن انتظار ثمره داشت.

این مسوول ورزشی از برگزاری دوره عملی مربیگری درجه سه، دو و یک ملی خبر داد و گفت: این دوره در ماه جاری برگزار خواهد شد و مریبان استان قزوین نیز در آن حضور پیدا می کنند.

داوری با بیان اینکه ارتقای سطح مربیان و داوران از اولویت های هیات کاراته قزوین به شمار می رود، افزود: همچنین به منظور آشنایی با مقررات و قوانین جدید، هفته گذشته ۳۶ داور مرد و زن نیز از استان قزوین در اولین دوره آموزش آشنایی با قوانین و مقررات جدید قضاوت کاراته در بخش های کاتا و کومیته فدراسیون حاضر شدند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha