۸ خرداد ۱۴۰۲، ۱۳:۲۹
کد خبرنگار: 2204
کد خبر: 85125363
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

چهار هزار و ۹۲۴ خودرو در خراسان جنوبی سرعت بحرانی داشتند

بیرجند - ایرنا - جانشین رئیس پلیس راه خراسان جنوبی گفت: از ابتدای امسال چهار هزار و ۹۲۴ خودرو در این استان سرعت بحرانی داشتند لذا افزایش سامانه‌های پایش تصویری و دوربین‌ها در سطح جاده‌ها برای کنترل سرعت، الزامی است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سرهنگ محمدامیر کاظمی روز دوشنبه در اولین نشست شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان در سال جاری که با حضور رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی برگزار شد افزود: فروردین و اردیبهشت امسال تصادفات فوتی در محورهای مواصلاتی استان نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۱ درصد افزایش یافت.

وی بیان کرد: در این مدت ۴۱ نفر بر اثر تصادفات برون شهری فوت شدند که این آمار در مدت مشابه سال قبل ۳۴ نفر بود.

جانشین رئیس پلیس راه خراسان جنوبی گفت: یکی از علل اصلی حوادث رانندگی در جاده‌های استان سرعت بالا و استفاده نکردن از کمربند ایمنی راننده و سرنشینان است.

وی عنوان کرد: سوخت‌کشی یک عامل مهم در افزایش تصادفات بوده که پیشگیری از آن نیازمند اتخاذ تدابیر ویژه است.

سرهنگ کاظمی گفت: امسال پراکندگی وقوع تصادفات فوتی بیشتر در شهرستان‌های قاینات و طبس بوده و ۲۹ درصد حوادث رانندگی نوروز امسال در غرب استان روی داد.

روزانه ۱۱ نفر مجروح شدند

وی افزود: روزانه ۱۵ فقره تصادف در راه‌های استان روی می‌دهد و به طور میانگین ۱۱ نفر روزانه در ۲ ماه امسال مجروح شدند.

جانشین رئیس پلیس راه خراسان جنوبی با بیان اینکه به طور میانگین روزانه یک نفر بر اثر حوادث رانندگی برون شهری استان فوت می‌کند گفت: میانگین روزانه واژگونی چهار دستگاه، مجروح شدن سه کودک و نوجوان و خسارت ۶ میلیارد ریالی مادی دیگر برآوردهای قابل توجه از تحلیل تصادفات است.

وی بیان کرد: ۶۳ نقطه حادثه‌خیز در استان داریم که هر سه سال یک بار پایش می‌شود و این آمار سال ۱۳۹۳ حدود ۳۱ نقطه بوده است لذا اصلاح نقاط حادثه‌خیز از مطالبات جدی محسوب می‌شود.

کاظمی با اشاره به اینکه وجود هر نوع بریدگی در راه‌ها ممنوع است افزود: با این وجود مردم رعایت نمی‌کنند و بحرانی ترین نقطه از این لحاظ ورودی مهرشهر بیرجند است که به طور خلاف وسایل نقلیه وارد جاده اصلی می‌شوند.

وی ورود شتر به جاده‌ها را از دیگر معضلات استان برشمرد و گفت: آمار ورود شتر به جاده‌های استان پنج برابر شده و خشکسالی مهمترین علت آن است که باید متولیان پیگیری کنند چون تهدیدات زیادی برای بروز حوادث رانندگی به دنبال دارد.

جانشین رئیس پلیس راه خراسان جنوبی با انتقاد از اجرایی نشدن برخی مصوبات شورای راهبری تصادفات استان گفت: تعریض لاین از میدان فرودگاه به سمت پلیس راه قاین یکی از مصوبات این شورا در سال ۱۳۹۸ است که تاکنون برای آن اقدامی نشده و نیاز به پییگری دارد.

بیرجند جزو ۳۰ شهر بحرانی تصادفات است

رئیس اداره عملیات پلیس راهور خراسان جنوبی هم با اشاره به اینکه بیرجند جزو ۳۰ شهر بحرانی تصادفات است گفت: مطالبه‌گری به خصوص در زمینه تخصیص اعتبار از محل ماده ۲۳ باید جدی گرفته شود تا در پیشگیری از وقوع تصادفات بتوان ورود بهتری داشته باشیم.

سرهنگ محمدرضا خسروی افزود: با حمایت دادستان مرکز استان خودروهایی که حرکات نمایشی، سرعت غیرمجاز یا آلودگی صوتی داشتند در هفته‌های اخیر توقیف شدند.

وی گفت: مهمترین مطالبه در زمینه کاهش تصادفات، هوشمندسازی بوده زیرا بیشترین علت تصادفات، توجه نکردن به جلو و سرعت غیرمجاز است.

رئیس اداره عملیات پلیس راهور خراسان جنوبی بیان کرد: مهمترین عامل در کنترل تصادفات، سرعت غیرمجاز است لذا برخورد با تخلفات یکی از راهکارهاست که سال گذشته هفت درصد برخورد با تخلفات افزایش داشت.

وی با اشاره به معابر حادثه‌خیز در شهر بیرجند گفت: مکاتباتی تاکنون با استانداری و دیگر دستگاه‌های مسئول انجام شده و رفع نقاط حادثه‌خیز از مطالبات جدی مردمی است.

سرهنگ خسروی با اشاره به وجود ۳۸ دوربین نظارتی در استان گفت: ۱۸ دوربین از این تعداد فعال است که انتظار می‌رود این موضوع به طور جدی پیگیری شود.

وی ساخت سرعت‌کاه را اقدامی کوتاه مدت برای پیشگیری از وقوع تصادفات دانست و افزود: جرایم رانندگی بازدارندگی لازم را دارد لذا باید نسبت به تعیین مجازات جایگزین نظیر توقیف وسیله نقلیه حداقل به مدت یک تا سه ماه اقدام شود.

افزایش ۵۰ درصدی متوفیان تصادفات در سال گذشته

مدیرکل پزشکی قانونی خراسان جنوبی هم در این نشست گفت: آمار متوفیان تصادفات استان در سال گذشته نسبت به سال ماقبل ۵۰ درصد افزایش یافت و بالاترین آمار در کشور از آن خراسان جنوبی است.

محمدعلی توکلی افزود: بالاترین آمار رشد تصادفات و متوفیان را داشته‌ایم و آمار نوروز امسال ۷۶ درصد افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه ۳۹۰ نفر سال گذشته در حوادث رانندگی استان جان باختند گفت: نیاز است رانندگانی که خودروی آنان به خاطر سرعت غیرمجاز توقیف می‌شود از لحاظ تست الکل مورد آزمایش قرار گیرند.

مدیرکل پزشکی قانونی خراسان جنوبی ادامه داد: ۱۰۰ میلیارد تومان سال گذشته به سازمان پزشکی قانونی کشور از محل جرایم رانندگی اختصاص یافته که ستادی هزینه شده لذا با توجه به حجم تلفات تصادفات خراسان جنوبی در این زمینه می‌توان از سطح ملی مطالباتی داشت.

وی گفت: براساس آمارهای غیر رسمی ۲۸ نفر قربانی تصادفات در استان زندگی نباتی دارند که درد آن مضاعف بر آمار متوفیان است و هزینه‌هایی بر جامعه تحمیل می‌کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha