۸ خرداد ۱۴۰۲، ۱۱:۳۲
کد خبرنگار: 2082
کد خبر: 85125284
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

قانونگذار روسیه آلاسکا را تهدید به حمله موشکی کرد

تهران- ایرنا- به دنبال ابراز خرسندی لیندسی گراهام سناتور آمریکایی از اینکه امروز پول آمریکا برای کشتن روس‌ها هزینه می‌شود، یک قانونگذار روسیه پیشنهاد حمله موشکی پیش دستانه به آلاسکا را مطرح کرد.

به گزارش ایرنا از روزنامه نیویورک پست، آندری گورولیوف معاون مجلس دوما روسیه در یک مصاحبه تلویزیونی گفت: موشک‌هایی در نزدیکی آمریکا مستقر شده که قادر به ویران کردن آلاسکا هستند.

گورولیوف اضافه کرد که روسیه باید به جای منتظر ماندن برای حمله از سوی دشمنان، با آن تسلیحات اقدام کند.

وی که پیشتر در اظهاراتی عجیب گفته بود، انگلیس باید از روی زمین محو شود، اظهار داشت: ما یک نیروی هسته‌ای راهبردی داریم که خاک آمریکا را در نظر دارد. بگذارید به شما یادآوری کنم، آلاسکا آنسوی تنگه است. این کار زیاد طول نمی‌کشد، چند تیپ کافی است.

براساس این گزارش، زمان دقیق مطرح شدن این اظهارات از سوی نماینده دومای روسیه مشخص نیست اما جمعه گذشته یک ویدئو در این رابطه توسط آنتون هراشچنک معاون سابق وزیر امور داخلی اوکراین در حساب توئیترش منتشر شد؛ همان روز که سناتور گراهام با زلنسکی در کی‌یف دیدار و از مرگ روس‌ها به وسیله 38 میلیارد دلاری که آمریکا به اوکراین داده، ابراز خرسندی کرد.

گراهام در دیدار با زلنسکی در حالیکه درمورد مسیر جنگ صحبت می‌کرد، گفت که اکنون روس‌ها می‌میرند. وی پس از یک وقفه با لبخند افزود: این بهترین پولی است که ما تاکنون هزینه کردیم.

مقام های روسیه با خشم به این اظهارات واکنش دادند. دیمیتری پسکوف، سخنگوی کاخ کرملین اشاره کرده که داشتن چنین سناتورهایی برای یک کشور بسیار شرم آور است.

دیمیتری مدودف معاون رئیس شورای امنیت روسیه نیز در واکنش به این اظهارات، گفت که گراهام "پیر احمق" نباید چنین اظهاراتی را مطرح می‌کرد.

گراهام در واکنش به انتقادات گسترده از خود روز یکشنبه مدعی شد که فقط از اقدام‌های اوکراین برای عقب راندن روسیه تقدیر کرده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha