۸ خرداد ۱۴۰۲، ۱۰:۰۸
کد خبرنگار: 1226
کد خبر: 85125166
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

سیل ۶۶ میلیارد تومان به خراسان‌شمالی خسارت زد

۸ خرداد ۱۴۰۲، ۱۰:۰۸
کد خبر: 85125166
سیل ۶۶ میلیارد تومان به خراسان‌شمالی خسارت زد

بجنورد-ایرنا- سرپرست اداره کل مدیریت بحران استانداری خراسان شمالی گفت: سیل اخیر ۶۶ میلیارد تومان به بخش های مختلف این استان خسارت وارد کرده است.

غلامرضا شفیق روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: بیشترین خسارات مربوط به بخش کشاورزی با ۲۹ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان است.

وی افزود: همچنین بر اثر این حادثه طبیعی ۲ نفر در روستای "گلیان" شهرستان شیروان و ۲ نفر نیز در روستای "استاد" شهرستان فاروج جان باختند.

شفیق گفت: بارندگی شنبه‌ شب(ششم خردادماه) مناطق مختلف خراسان‌شمالی را در بر گرفت که با سیل مخرب همراه بود و خسارت های زیادی در ۲ روستای "استاد" و "گلیان" شهرستان‌های فاروج و شیروان به بار آورد.

وی با اشاره به خسارت ۱۰ میلیارد تومانی سیل به منازل مسکونی روستاییان گفت: ۲۰ واحد مسکونی خسارت دیده از سیل در روستاهای "استاد" و "چوکانلو" نیاز به بازسازی دارد.

سرپرست اداره کل مدیریت بحران استانداری خراسان شمالی افزود: مالکان این منازل برای بازسازی واحدهای مسکونی از تسهیلات بهره مند می شوند.

شفیق با بیان اینکه خسارت سیل به راه و ابنیه ۱۲ میلیارد تومان و به تاسیسات آب و فاضلاب نیز ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان برآورد شده است، گفت: اکنون مشکل آب، برق و گاز در روستاهای خسارت دیده از سیل برطرف شده است.

وی یادآور شد: در بارندگی اخیر بیش از ۲۰ دستگاه خودرو که در مسیر سیل قرار داشتند دچار تخریب شدند و ارزش ریالی آن ۱۲ میلیارد تومان برآورد شده است.

به گزارش ایرنا در پی بارش‌های شدید باران و وقوع سیل شامگاه شنبه، ششم خردادماه بسیاری از روستاهای شهرستان شیروان، فاروج، جاجرم و اسفراین دچار آبگرفتگی و سیلاب شدند.

خراسان شمالی با یک میلیون نفر جمعیت در شمال شرق کشور واقع است و ۴۴ درصد از جمعیت آن در روستاها سکونت دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha