مذاکرات ایران و عراق برای توسعه همکاری در زمینه حمل و نقل هوایی و زمینی

تهران - ایرنا - تهران و بغداد برای توسعه همکاری در زمینه حمل و نقل هوایی و زمینی و تسهیل تردد زائران برای سفر به عتبات عالیات مذاکره کردند.

به گزارش امروز (دوشنبه) ایرنا به نقل از پایگاه خبری «ایرث نیوز» عراق، «شهریار افندی زاده» معاون وزیر راه و شهرسازی ایران با معاون فنی وزارت حمل و نقل عراق در بغداد دیدار و گفت وگو کرد.

بر اساس این گزارش، در این دیدار که در ساختمان وزارت حمل و نقل عراق در بغداد انجام شد، راه‌های توسعه همکاری‌های دو کشور در بخش حمل و نقل و همچنین تسهیل تردد زائران برای سفر به عتبات عالیات در دو کشور بررسی شد.

«طالب عبدالله بایش» معاون فنی وزارت حمل و نقل عراق در این باره به «ایرث نیوز» گفت: در این دیدار راه‌های توسعه همکاری‌های دو کشور در بخش حمل‌ ونقل از جمله تسهیل در تردد زائران به عتبات مقدسه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی افزود: در این دیدار همچنین درباره افزایش همکاری‌ها در بخش حمل و نقل هوایی و زمینی بین دو کشور بحث و تبادل نظر شد و اهمیت افزایش تعداد پروازها و هماهنگی تلاش‌های مشترک برای دستیابی به این هدف مورد تاکید قرار گرفت.

بایش بیان کرد که «رزاق محیبس السعداوی» وزیر حمل و نقل عراق پیش از این متعهد شده است که تمام تلاش‌های لازم را برای بهبود خدمات ارائه شده به زائران محترم ایرانی انجام دهد.

وی با اشاره به وجود کمیته مشترک دو کشور متشکل از وزارتخانه‌های ذیربط برای ارائه خدمات به کاروان‌های زائران شرکت کننده در مراسم مذهبی در داخل عراق، تاکید کرد که وزارت حمل‌ ونقل عراق نقش فعالی در تسهیل تردد زائران که از طریق گذرگاه‌های مرزی وارد می‌شوند، دارد.

در فروردین سال ۱۴۰۱ نمایندگان مجلس شورای اسلامی با ۱۶۴ رای موافق لایحه موافقتنامه خدمات (سرویس‌های) هوایی دو جانبه بین دولت جمهوری اسلامی ایران و عراق را تصویب کرده بودند.

بر اساس این توافقنامه دولت‌ جمهوری‌ اسلامی‌ ایران‌ و دولت‌ جمهوری عراق که‌ عضو کنوانسیون‌ هواپیمایی‌ کشوری‌ بین‌المللی‌ می‌باشند که در تاریخ ۱۶ آذرماه‌ ۱۳۲۳ هجری‌ شمسی‌ برابر با ۷ دسامبر ۱۹۴۴ میلادی‌ در شیکاگو برای امضا مفتوح گردید و از این‌ پس‌ «طرفهای‌ متعاهد» نامیده‌ می‌شوند، به منظور تأسیس‌ و بهره‌برداری‌ از خدمات (سرویس‌های) هوایی‌ منظم بین‌ و ماورای‌ سرزمین‌های‌ خود توافق کردند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha