۸ خرداد ۱۴۰۲، ۶:۴۲
کد خبرنگار: 2451
کد خبر: 85125042
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ووچیچ : صربستان تنها کشور اروپایی است که تحریم هایی علیه روسیه اعمال نکرد

تهران - ایرنا - الکساندر ووچیچ، رئیس جمهور صربستان گفت که افتخار می کند که این جمهوری سیاست مستقلی را دنبال می کند و تنها کشوری در اروپا است که تحریم هایی را علیه روسیه اعمال نکرده است.

به گزارش ایرنا از تاس ، ووچیچ ادامه داد؛ صربستان یک کشور آزاد است، نه یک استان روسیه، هرگز نبوده و نخواهد بود. اما صربستان مستعمره آمریکا نیست و نخواهد بود، مستعمره اروپایی نیست و نخواهد بود.

وی ادامه داد؛ صربستان یک کشور مستقل است و من به سیاست مستقل خود افتخار می کنم، اما به این موضوع نیز افتخار می کنم که یک سال و تقریباً چهار ماه است که ما به سیاست و تصمیمات خود پایبند بوده ایم.

ووچیچ روز یکشنبه در مصاحبه ای با تلویزیون پینک گفت: ما تنها کشور اروپا هستیم که تحریمی علیه روسیه اعمال نکرده ایم.

رئیس جمهوری صربستان خاطرنشان کرد که مخالفانی که او را سرزنش می کنند که او به روسیه سفر نمی کند، به عواقب چنین سفرهایی برای صربستان فکر نمی کنند.

پیشتر روز جمعه رهبر صربستان در سخنانی در جمع شرکت کنندگان در راهپیمایی سراسری در حمایت از دولت این کشور تاکید کرد که افتخار می کند که صربستان "توسط سفرا و دولت های دیگر کشورها اداره نمی شود" و این کشور خودش تصمیم خواهد گرفت.
پس از آغاز جنگ اوکراین، رئیس جمهور صربستان خطاب به ملت خود پس از نشست شورای امنیت گفت که کشورش از تمامیت ارضی اوکراین حمایت می کند، اما تحریمی علیه روسیه اعمال نخواهد کرد.

وی تصریح کرد که این جمهوری بطور موقت تمرینات ارتش و پلیس را با همه شرکای خارجی متوقف می کند.

ووچیچ خاطرنشان کرد که صربستان روسیه و اوکراین را کشورهایی برادر می داند و از آنچه در شرق اروپا اتفاق می افتد متاسف است.

وی همچنین گفت که بلگراد آماده ارائه کمک های بشردوستانه به کی یف است.

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha