۸ خرداد ۱۴۰۲، ۳:۴۲
کد خبرنگار: 2451
کد خبر: 85125029
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

روسیه از خنثی شدن حمله پهپادی شبه نظامیان اوکراینی به نیروگاه زاپوریژیا خبر داد

تهران - ایرنا - روسیه از خنثی شدن حمله پهپادی شبه نظامیان اوکراین به نیروگاه اتمی زاپوریژیا خبر داده است.

به گزارش ایرنا از تاس ، نیروهای جنگ الکترونیک پهپاد تهاجمی را قبل از رسیدن به قلمرو ایستگاه در حدود ۵۰۰ متری زمین فرود آوردند.

مقامات امنیتی منطقه پس از بازرسی پهپاد ، مهمات را خنثی کردند . این دستگاه یک نارنجک ترموباریک حمل کرد.

پیش از این، ولادیمیر روگوف، رئیس جنبش "ما با روسیه همراه هستیم"، در مورد اظهارات اداره اطلاعات اصلی وزارت دفاع اوکراین در مورد آمادگی روسیه برای مقابله با تحرکات در زاپوریژیا به تاس گفت که کی یف در حال رفتن است.

وی افزود : اقدامات تحریک آمیز اوکراین در نیروگاه برای توقف کار ماموریت آژانس بین المللی انرژی اتمی در زاپوریژیا صورت می گیرد.

رنات کارچا، مشاور مدیر کل شرکت روسنرگو اتم به تاس گفت که کار بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در زاپوریژیا که برای روز جمعه برنامه‌ریزی شده بود، دوباره توسط اوکراین مختل شد.

وی ادامه داد: قرار بود نهمین گروه از کارشناسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در ۲۵ می به این ایستگاه برسند و کی یف یک بار دیگر عدم علاقه به حفظ ایمنی هسته ای را نشان داد و "بازی های کی یف هیچ ربطی به انرژی هسته ای ندارد.

نیروگاه زاپوروژیا شامل شش واحد نیرو با ظرفیت کل ۶ گیگاوات است. این بزرگترین نیروگاه هسته ای اروپا است.

در پایان فوریه ۲۰۲۲، این تاسیسات تحت کنترل نیروهای روسی قرار گرفت. از آن زمان، یگان‌های ارتش اوکراین با استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین، توپخانه سنگین و سامانه‌های راکت پرتاب چندگانه، مناطق مسکونی انرگودار و قلمرو ایستگاه را به طور دوره‌ای گلوله باران کردند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha