۷ خرداد ۱۴۰۲، ۲۱:۴۶
کد خبرنگار: 2211
کد خبر: 85124928
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

قهرمانی نفت و گاز گچساران در لیگ دسته دوم فوتبال کشور

یاسوج - ایرنا- نفت و گاز گچساران عصر امروز با پیروزی مقابل مس سونگون ورزقان برای نخستین بار در تاریخ استان کهگیلویه و بویراحمد قهرمانی لیگ دسته دوم فوتبال کشور را کسب کرد تا هواداران این تیم به آرزوی ۱۰ ساله خود دست یابند.

به گزارش ایرنا، تیم فوتبال نفت و گاز گچساران که در گروه دوم لیگ دسته دوم فوتبال کشور با ۶ امتیاز اختلاف قاطعانه ضمن قهرمانی در گروه خود به لیگ دسته اول کشور راه یافته بود، امروز هفتم خرداد ماه در پایان ماراتن ۱۲۰ دقیقه‌ای، در ضربات پنالتی حریف خود را شکست داد و جام قهرمانی را بالای سر برد.

در این بازی که دقایقی پیش در ورزشگاه شهید دستگردی تهران به پایان رسید، شاگردان داریوش یزدی موفق شدند حریف خود را مغلوب کنند.

۹۰ دقیقه قانونی این بازی با گل‌های علی فتحی برای مس سونگون و خیرالله ویسی برای تیم نفت و گاز گچساران با تساوی یک بر یک خاتمه یافت و این مسابقه به وقت‌های اضافی کشیده شد اما تلاش دو تیم در ۳۰ دقیقه وقت اضافه هم گلی در پی نداشت.

در ضربات پنالتی شاگردان داریوش یزدی عملکرد بهتری نسبت به حریف خود داشتند و در نهایت با نتیجه ۴ بر ۳ تیم مس سونگون را شکست دادند.

به گزارش ایرنا نفت و گاز گچساران در حالی مسابقات فوتبال امسال را آغاز کرد که با میدان دادن به بازیکنان جوان و بومی سرمایه گذاری چندانی برای مسابقات امسال انجام نداده بود، اما کسب عنوان قهرمانی نشان داد که همدلی، اراده و انگیزه جوانی بر سرمایه گذاری و خرید بازیکنان سرشناس برتری دارد.

نگاهی به آمار نشان می‌دهد ۷۰درصد از بازیکنان حاضر در تیم فوتبال نفت و گاز گچساران بومی هستند اما مسئولان این باشگاه با بکارگیری یک سرمربی باتجربه در کنار انگیزه جوانی توانست نتایج خیره کننده ای کسب کند.

نفت و گاز گچساران که در مسابقات امسال در گروه دوم حضور داشت، موفق شد با ۱۷ برد،۶ تساوی و تنها سه باخت ۵۷ امتیاز کسب کند،این تیم با ۳۹ گل زده بهترین خط حمله گروه دوم لیگ دسته دوم فوتبال کشور را کسب کرد.

نفت و گاز گچساران با ۱۱ گل خورده در طول ۲۶ بازی بهترین خط دفاع این مسابقات را نیز به خود اختصاص داد،این تیم همچنین با تفاضل گل ۲۸ بیشتر آمارهای گروه دوم را کسب کرد.

این تیم که امسال با تیم های شاهین شهرداری بوشهر، شهرداری بندرعباس، شهید قندی یزد، شهدای رزکان البرز، شهرداری بندرماهشهر، نیروی زمینی تهران، مس نوین کرمان، پیام توس خراسان، شهرداری بم، شهرداری نوشهر، داماش گیلان، آریوبام اسلامشهر هم گروه است.

قهرمان ۲ گروه لیگ دسته دوم فوتبال کشور به صورت مستقیم و همچنین برنده ۲ تیم رده دومی گروه های اول و دوم در دیدار پلی اف به لیگ یک صعود می‌کند.

باشگاه نفت و گاز گچساران با قدمتی ۵۵ ساله یکی از باشگاه‌های فعال و پرطرفدار جنوب کشور است، پیش از این تیم شهرداری یاسوج نیز در فصول قبل به عنوان نماینده این استان در رقابت‌های لیگ آزادگان حضور داشت اما سرنوشت این تیم سرانجام به انحلال کشیده شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha