۷ خرداد ۱۴۰۲، ۱۹:۴۴
کد خبرنگار: 5284
کد خبر: 85124895
T T
۴ نفر

برچسب‌ها

خلبانان آمریکایی: اف-۱۶ در مقابل پدافند روسیه امیدی ندارد

تهران-ایرنا- کارشناسان هوایی آمریکایی می‌گویند جنگنده‌های اف-۱۶ نمی‌توانند عامل تغییر بازی در جنگ روسیه و اوکراین باشند.

به گزارش ایرنا به نقل از بلومبرگ، بر خلاف ادعای اوکراین و ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور این کشور که ارسال جنگنده‌های اف-۱۶ آمریکایی به این کشور را عامل تغییردهنده بازی در جنگ اعلام کرده‌اند، به نظر می‌رسد این عامل نتواند سرنوشت جنگ را تغییر دهد.

به گفته خلبانان و کارشناسان هوایی جنگنده‌های اف-۱۶ آمریکا نسبت به موشک‌ها و رادارهای روسیه ضعیف‌تر هستند و نمی‌توانند از پدافند هوایی مدرن مسکو جان سالم به دربرند.

برین تانهیل کارشناس هوایی و سازنده شبیه‌سازهای اف-۱۶ می‌گوید بر خلاف ادعای مقامات نظامی آمریکایی و اوکراینی، این جنگنده‌ها نمی‌توانند در جنگ موفقیتی در مقابل موشک‌های کروز و جدیدترین جت‌های روسیه کسب کنند.

تانهیل افزود: این واقعیت را باید متذکر شد که اوکراینی‌ها ممکن است مجبور باشند ادعای پیروزی اعلام شده با جنگنده‌های اف-۱۶ را پس بگیرند.

پیش از این فرانک کندال معاون نیروی هوایی آمریکا در یک نشست خبری گفته بود که جنگنده‌های اف-۱۶ توانایی فزاینده‌ای به اوکراین در مقابل روسیه خواهد بخشید.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha