پرونده سلامت الکترونیکی ۲هزار جانباز چهامحال و بختیاری تشکیل می‌شود

شهرکرد -ایرنا- مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران چهامحال و بختیاری از تشکیل و تکمیل پرونده سلامت الکترونیکی ۲ هزار نفر از جانبازان استان در سالجاری خبر داد.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، اسماعیل عسگری در جریان بازدید از خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا) مرکز چهارمحال و بختیاری افزود: در راستای ارائه خدمات درمانی به جامعه هدف به خصوص خانواده شهدا، طرح پایش سلامت این خانواده‌ها و جانبازان نخاعی و شیمیایی به صورت دوره‌ای و مستمر اجرا می‌شود.

وی به اجرای طرح پایش سلامت خانواده شهدا به دلیل کهولت سن و جانبازان نخاعی و شیمیایی اشاره کرد و گفت: امسال پرونده الکترونیکی سلامت ۲ هزار نفر از جانبازان استان برای پایش مستمر تشکیل خواهد شد تا از خدمات پایش سلامت در منزل بهره مندشوند.

به گفته وی، ۴۵۵ نفر از ایثارگران استان پارسال توسط پزشکان عمومی و متخصص پایش سلامت شدند و پنج هزار و ۳۴۸ مورد ویزیت درمنزل نیز برای جامعه هدف انجام شد.

وی از برگزاری ۲ کمیسیون پزشکی در زمینه برقراری حق پرستاری و افزایش درصد حالت اشتغال خبر داد و گفت: ۷۷۹ پرونده ایثارگری در این کمیسیون‌ها بررسی شد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران چهارمحال و بختیاری با اشاره به نقش رسانه‌ها در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت افزود: خبرگزاری‌ها و رسانه رسالت بزرگی در راستای ترویج این فرهنگ و همچنین تبیین وصیتنامه و زندگینامه شهدا و بحث جهادتبیین برعهده دارند.

عسگری به برگزاری یادواره‌ها و کنگره‌های شهدا برای پاسداشت مقام شهدا، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در بین نسل جوان و نوجوانان و تجلیل از خانواده شهدا به عنوان یک وظیفه اشاره کرد و گفت: تبیین جایگاه فرهنگ ایثار و شهادت نیازمند همکاری بیشتر و دوسویه بنیاد شهید و امور ایثارگران با رسانه‌ها است که بتوان با استفاده از ظرفیت رسانه در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استفاده کرد.

وی بر نشر و انتقال وصیتنامه شهدا برای نسل جوان نوجوان تاکید کرد و گفت: با انتشار وصیتنامه و زندگینامه شهدا می‌توان آحاد جامعه را با این موضوع و فرهنگ آشنا کرد تا راه، منش و مکتب شهدا برای نسل آینده روشن باشد.

به گفته وی، در استان چهارمحال و بختیاری ۲هزار ۴۱۴ شهید تقدیم انقلاب اسلامی ایران شده است و هفت هزار و ۴۸۰ جانباز و ۵۰۹ آزاده حضور دارند.

عسگری اظهار داشت: در استان ۲ شهید سلامت، شهدای دیاله عراق به عنوان شهید خدمت، سه شهید امنیت و ۱۳ شهید مدافع حرم تقدیم نظام شده است که پرونده هشت مدافع حرم در داخل استان و پنج شهید دیگر در سایر استانها تشکیل شده است.

پرونده سلامت الکترونیکی ۲هزار جانباز چهامحال و بختیاری تشکیل می‌شود

سه هزار نفر از فرزندان ایثارگران، جانبازان بالای ۲۵ درصد و شهدای استان اشتغال ندارند

مدیر بنیاد شهید و امور ایثارگران چهارمحال و بختیاری گفت:هم‌اکنون سه هزار نفر از فرزندان ایثارگران، جانبازان بالای ۲۵ درصد و شهدای استان اشتغال ندارند.

وی با اشاره به اینکه از سال ۹۳ تاکنون سهمیه ۲۵ درصدی جذب جامعه ایثارگران در دستگاه‌های دولتی از طریق آزمون استخدامی انجام می‌شود، افزود: در این چند سال آزمون‌های استخدامی در دستگاه‌های دولتی بسیار اندک برگزار شده است.

عسگری به هدایت جامعه ایثارگری و فرزندان خانواده ایثارگران، شهدا و جانبازان استان برای ایجاد اشتغال پایدار و یا هدایت به سمت واحدهای خصوصی و نیمه‌دولتی اشاره کرد و گفت:برای جذب این گروه بسته‌های تشویقی برای بخش خصوصی در نظر گرفته شده است که در صورت جذب فرزندان ایثارگران، جانبازان و شهدا بخشی از حقوق آنها از طرف بنیاد شهید و امور ایثارگران پرداخت شود و معافیت مالیاتی نیز برای بخش خصوصی در نظر گرفته شده است.

وی به پرداخت تسهیلات اشتغالزا در قالب راه‌اندازی طرح‌های کارگاهی، تولیدی، دامداری و کشاورزی به صورت اشتغال فردی و گروهی خبر داد و گفت: تسهیلات در نظر گرفته شده جوابگوی دانش‌آموختگان دانشگاهی نیست.

به گفته وی، در هر ترم دانشگاهی تعدادی از فرزندان جامعه ایثارگری استان فارغ‌التحصیل می‌شوند و به آمار نیازمند به اشتغال زیرپوشش این بنیاد اضافه می‌شود.

عسگری به ارائه آموزش‌های مهارت‌آموزی در راستای ایجاد اشتغال پایدار برای جامعه هدف با همکاری آموزش و فنی و حرفه‌ای اشاره کرد و گفت: این آموزش‌ها به صورت رایگان ارائه می‌شود و افراد شرکت‌کننده در این آموزش‌ها پس از اتمام دوره از تسهیلات اشتغالزایی بهره‌مند خواهند شد.

۱۳ درصد تسهیلات اشتغالزایی جامعه هدف بنیاد شهید و امور ایثارگران جذب شده است

مدیرکل بنیادشهید و امور ایثارگران چهارمحال و بختیاری گفت: تنها ۱۳ درصد تسهیلات اشتغالزایی برای جامعه هدف ایثارگری استان جذب شده و پیش‌بینی می‌شود درصدی زیادی از این اعتبارات باقیمانده تا آخر تیرماه امسال جذب شود.

عسگری اظهار داشت: براساس مصوبه سال گذشته در بحث بودجه که ۱۰ درصد تسهیلات اشتغالزایی استان به جامعه ایثارگران اختصاص داده شود و این مبلغ تحقق پیدا کرد اما به دلیل مشکلات مختلف از جمله اینکه پرداختی بانک‌ها حل نشده، از مجموع اعتبارات پارسال برای جامعه ایثارگران تنها ۱۳ درصد جذب شده است.

عسگری افزود: تسهیلات پرداختی به جامعه ایثارگری در حوزه اشتغال تا سقف ۱۵۰ میلیون تومان پیش‌بینی شده که پرداخت این تسهیلات تا پایان تیرماه امسال تمدید شده است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران چهارمحال و بختیاری به برگزاری ۷۵۳ یادواره شهدا در سال گذشته اشاره کرد و افزود: پارسال کنگره ملی شهدای جامعه عشایری کشور نیز در استان برگزار شد و رسانه‌ها در اطلاع‌رسانی این کنگره ملی نقش مهمی داشتند.

وی اظهار داشت: به منظور زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهدا ۳۱حسینیه شهید به همت خانواده شهدا و با نام شهدا در استان احداث شده است و سال گذشته بیش از یکهزار و ۲۰۰ برنامه ملی و مذهبی به مناسبت‌های مختلف در این اماکن برگزار شده است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران چهارمحال و بختیاری افزود: سال گذشته ۲هزار و ۹۲۶ تابلو تصاویر شهدای استان بازسازی شده است.

عسگری به فعالیت ۸۰ ایثارگر و جانباز استان در قالب گروه‌های پیام‌آوران ایثار در سطح استان اشاره کرد و گفت: از ظرفیت این افراد در برنامه‌های مختلف به منظور ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استفاده می‌شود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران چهارمحال و بختیاری از تشکیل و راه‌اندازی ۸۶ کلاس قرآنی با حضور ۲هزار ۸۹۶ شرکت‌کننده در منازل شهدا و ایثارگران استان خبر داد و گفت: این استان جز ۶ استان برتر در حوزه قرآن معرفی شده است و بنیاد شهید استان به عنوان یکی از عضای شورای قرانی کشور انتخاب شده است.

به گفته وی، هم‌اکنون ۲۸۰ نفر پیشتاز در حوزه قرآن از خانواده شهدا و ایثارگران شناسایی شده‌اند که این افراد دارای رتبه‌های برتر ملی هستند.

وی اظهار داشت:هم‌اکنون یک‌هزار دانش‌آموز ممتاز شاهد و ۲۵۰ دانشجوی ممتاز شاهد دراستان شناسای شده و به صورت میانگین سالانه ۶۵۰ نفر از جامعه ایثارگران استان وارد دانشگاه و موسسات آموزش عالی کشور می‌شوند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران چهارمحال و بختیاری از ارائه مشاوره و هدایت تحصیلی به ۷۲۰ دانش‌آموز استان در سال گذشته اشاره کرد.

عسگری به فعالیت مرکز مشاوره در بنیاد شهید استان اشاره کرد و گفت: مشاوران این مرکز مشاوره در طول هفته نیز در سایر شهرستان‌ها ارائه مشاوره دارند.

وی به فعال بودن شورای حل اختلاف ویژه خانواده شهدا و ایثارگران در شهرکرد، فارسان، بروجن و لردگان اشاره کرد و گفت: یک شعبه خانواده دادگستری نیز برای رسیدگی به مسایل حقوقی، خانواده شهدا و ایثارگران اختصاص داده شده است.

عسگری اظهار داشت:سال گذشته۴۶ عنوان تالیف کتاب، چاپ ۱۳۵ مقاله علمی و پژوهشی در حوزه ایثار و شهادت در سطح استان انجام شد و تهیه و چاپ کتاب‌های جدید دستور کار قرار دارد.

وی به فعالیت ۷۱ تیم ورزشی در ۲۰ رشته وزرشی اشاره کرد و گفت: ۱۲۰ نفر از جامعه ایثارگری استان در رشته‌های مختلف ورزشی به مسابقات کشوری اعزام شدند.

هزار و ۱۳۵ ایثارگر استان تبدیل وضعیت شدند

مدیرکل بنیاد شهی و امور ایثارگران چهارمحال وبختیاری گفت: سال گذشته یکهزار و ۱۳۵ نفراز جامعه ایثاگران استان که در ادارات مشغول به فعالیت بودند، تبدیل وضعیت شدند.

وی از واگذاری زمین به ۷۹ ایثارگر و پرداخت تسهیلات خرید مسکن به ۴۵ نفر و پرداخت تسهیلات مناسب‌سازی خودرو و مسکن به ۵۸ نفر اشاره کرد و افزود:سال گذشته سه هزار و ۶۱۲ مورد بازدید و دیدار با خانواده شهدا و ایثارگران استان از سوی مسوولان استانی انجام شد.

عسگری افزود: در راستای حمایت از جامعه هدف بنیاد شهید و امور ایثارگران استان پارسال ۹۵ مورد کمک معیشتی و ۷۲ مورد حق پرستاری برای افراد واحد شرایط پرداخت شد.

وی به ارائه ۲هزار ۳۳۷ مورد مشاوره حقوقی به جامعه هدف در سال گذشته اشاره کرد.

ساماندهی ۷۱ گلزار شهید در استان چهارمحال وبختیاری انجام نشده است

پرونده سلامت الکترونیکی ۲هزار جانباز چهامحال و بختیاری تشکیل می‌شود

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران چهارمحال و بختیاری گفت: تاکنون ساماندهی ۷۱ گلزار شهید در سطح استان انجام نشده و طرح ساماندهی ۵۴ گلزار شهید نیز نیمه‌تمام است.

به گفته وی، با تخصیص اعتبارات سال گذشته و همچنین اعتبارات سفر رییس جمهور به استان پیش‌بینی می‌شود کار ساماندهی گلزار شهدای نیمه تمام تاپایان سال به اتمام برسد.

وی به همکاری بسیج سازندگی و قرارگاه خاتم الانبیا برای ساماندهی گلزار شهدا اشاره کرد و گفت: ساخت و ساماندهی و بهسازی گلزار شهدا خواسته به حق خانواده شهداست.

عسگری از راه‌اندازی مرکز فرهنگی کنار گلزار شهدای شهرکرد به عنوان یک مجموعه فرهنگی خبر داد گفت: اجرای این طرح فرهنگی از یک دهه گذشته آغاز شده که به دلیل کم بودن اعتبارات تا کنون تکمیل نشده و با تخصیص اعتبارات سفر رییس‌جمهور، اجرای این طرح به اتمام خواهد رسید.

وی با اشاره به اینکه ساماندهی گلزار شهدا با رضایت خانواده شهدا اجرا می‌شود، افزود: قبل از اجرای طرحهای بازسای و بهسازی گلزار شهدا جلساتی با حضور خانواده شهدا برگزار می‌شود و طرح ساماندهی گلزار شهدا با رضایت خانواده‌ها اجرا می‌شود.

در حوزه درمان در بخش دولتی مشکل خاصی وجود ندارد، اما در مراکز خصوصی ارائه خدمات به جامعه ایثارگری با مشکل مواجه هستیم

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه ۲۴۰ مرکز خصوصی در حوزه درمان برای ارائه خدمات به جامعه هدف طرف قرارداد است، گفت: در بخش درمان در مراکز دولتی مشکل خاصی وجود ندارد و یک نفر به عنوان نماینده بنیاد شهید در این مراکز برای رسیدگی به امو ر جانبازان و ایثارگران و خانواد شهدا فعالیت دارد.

به گفته وی ، در مراکز خصوصی و برخی مطب پزشکان از جمله آزمایشگاه ،مراکز سونوگرافی و سی.تی.اسکن با مشکل مواجه هستیم که خدمات در این مراکز به دلیل تاخیر در پرداخت بیمه دی به عنوان بیمه تکمیلی به این مراکز به سختی و دیر هنگام انجام می‌شود و این امر باعث شده که این مراکز همکاری خوبی با بنیاد شهید و امور ایثارگران نداشته باشند که این امر باعث ایجاد نارضایتی بین جامعه هدف شده است.

عسگری اظهار داشت:هم‌اکنون برای برخی تخصص‌ها از جمله قلب، چشم پزشکی و ریه نیز با پزشکان متخصص طرف قرارداد نداریم و رایزنی از سوی مسوولان درمان بنیاد شهید با پزشکان برای انعقاد قرارداد و ارائه خدمت در حال انجام است.

متولی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان به کم‌کاری و بی‌توجهی برخی از سازمان‌ها خصوصی و خصولتی نسبت به جامعه ایثارگری اشاره کرد و گفت: همه آحاد جامعه آسایش، امنیت و رفاه امروز جامعه را مدیون خون شهدا، ایثارگری رزمندگان، ایثارگران،جانبازان و آزادگان و خانواده آنها هستیم و تکریم این قشر یک وظیفه همگانی است.

پرونده سلامت الکترونیکی ۲هزار جانباز چهامحال و بختیاری تشکیل می‌شود

هشت کتاب وصیتنامه شهدا در دست چاپ است

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران چهارمحال و بختیاری گفت:هم‌اکنون چاپ کتاب سرخ لاله زردکوه که اطلاعات فرماندهان، سرداران استان است تهیه شده و در دست چپ است.

وی گفت: چاپ اول و دوم این کتاب انجام شده و چاپ سوم با همکاری شهرداری به صورت رنگی امسال انجام خواهدشد.

وی از چاپ کتاب کامل وصیت نامه شهدا اشاره کرد و گفت: کتاب اول آن از سوی نشر شاهد چاپ شده و چاپ هفت کتاب دیگر در دستور کار قراردارد.

به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری دارای ۱۱ شهرستان با جمعیتی بیش از یک میلیون نفر است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha