مشکل ۳۰ ساله جوپارستان کرمان برای آب شرب؛ اهالی باز تجمع کردند

کرمان - ایرنا - مشکل نداشتن آب شرب در شهرک جوپارستان شهرستان کرمان در حالی وارد ۳۰ سالگی خود می‌شود که جمعی از اهالی این شهرک امروز(یکشنبه) در اعتراض به نداشتن آب شرب و بهداشتی مقابل استانداری کرمان تجمع کردند و این درحالی است که آبفا می‌گوید مشکل آنان با انتقال آب خلیج فارس رفع خواهد شد.

به گزارش ایرنا، این تجمع کنندگان که تعدادشان به ۵۰ نفر می رسید می گویند چرا با وجود واگذاری قانونی شهرک و همچنین ساخت و سازهای این منطقه، مردم هنوز از آب بهداشتی و لوله کشی محروم مانده اند؟ گلایه های این افراد از وزارت نیرو و دیگر اداراتی که مجوز واگذاری زمین و احداث شهرک را داده اند، از چندین سال گذشته وجود داشته است.

موضوع به آنجا بر می گردد که سال ۷۲ تعداد ۲ هزار و ۸۰۰ قطعه زمین برای ایجاد شهرک جوپارستان در بخش جوپار شهرستان کرمان در نظر گرفته و واگذار می شود و باوجود اینکه از آن زمان تاکنون که سه دهه می گذرد، میلیاردها تومان هم صرف لوله کشی، ساخت مخزن و تامین آب شرب این منطقه شده اما امروزه آن لوله ها فرسوده و بخشی از تجهیزات نیز به سرقت رفته ولی هیچگاه آب در این لوله ها جریان نیافته و مردم این شهرک باوجود نداشتن آب سالم و بهداشتی بیشتر آب مورد نیاز خود را از تانکرها خریداری می کنند.

اعتراضات اهالی جوپارستان برای برقراری آب شرب و بهداشتی، هر سال به شیوه های مختلفی انجام شده است؛ امروز هم مقابل استانداری کرمان جمع شدند و در شرایطی که مشکل آنان قدمتی زیاد پیدا کرده می گویند همچنان مشکل آنان پابرجاست.

مشکل ۳۰ ساله جوپارستان کرمان برای آب شرب؛ اهالی باز تجمع کردند

جوپارستان همچنان تشنه است

محسن بهره مند به عنوان نماینده معترضان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: شهرداری زمین هایی در سال ۷۲ در شهرک جوپارستان شهر جوپار کرمان به مردم واگذار کرد و ۸۰۰ نفر پروانه، ۳۴۰ نفر نیز پایان کار مسکن گرفتند.

وی با بیان اینکه اراضی این محدوده دارای گاز و برق است اما مردم مشکل آب دارند گفت: ما اکنون با هزینه بالا آب مورد نیاز خود را با تانکر تامین می کنیم و این آب غیر بهداشتی است اما با این وجود، هیچکدام از مسئولان پاسخگوی مشکل ما نیستند.

بهره مند افزود: اهالی شهرک جوپارستان امروز مقابل استانداری کرمان جمع شدند و تقاضای تامین آب شرب را از مسئولان دارند.

همچنان بدون آب، زمین واگذار می شود

وی با بیان اینکه شهراری جوپار هم اکنون نیز در حال واگذاری زمین و پروانه است اما دستگاه ها آب را تامین آب نمی کنند گفت: مخزن آب پنج هزار مترمکعبی، تاسیسات ساختمانی، نگهبانی، پمپ آب و لوله کشی خطوط اصلی از سال ۷۲ در شهرک جوپارستان تاسیس شده اما آب در آنها برقرار نیست و جوپارستان تشنه است.

مشکل ۳۰ ساله جوپارستان کرمان برای آب شرب؛ اهالی باز تجمع کردند

رفع مشکل جوپارستان با انتقال آب خلیج فارس

این درحالی است که مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان کرمان گفت: براساس توافق ها، مشکل این شهرک از سمت اداره آب و فاضلاب نبوده و مقرر شده بود که شورای سازگاری با کم آبی (آب منطقه ای) برای این مشکل تصمیم گیری کند.

حمیدرضا فروغی افزود: شورای سازگاری با کم آبی استان کرمان بعد از پیگیری های بسیار به این نتیجه رسید که پس از انتقال آب خلیج فارس به کرمان، ۲ حلقه از چاه های آب شرب شهر کرمان را به شهرک جوپارستان اختصاص دهیم تا مشکل آنان رفع شود.

وی با بیان اینکه براساس وعده ها آب خلیج فارس تا روز ۲۲ بهمن سال جاری به کرمان می رسد عنوان کرد: پس از انتقال آب خلیج فارس باید خط انتقال، تجهیزات و خرید انشعاب در شهرک جوپارستان وارد فاز اجرایی و تاسیس شود.

شهرک جوپارستان در نزدیکی شهر جوپار قرار گرفته و این شهر در فاصله ۳۰ کیلومتری کرمان قرار دارد که از مناطق تفرجگاهی و خوش آب و هوای استان کرمان محسوب می‌شود و اهالی این شهرک گلایه مند هستند اگر مشکل تامین آب وجود داشته، چرا واگذاری زمین برای احداث شهرک مجوز داده شده است؛ موضوعی که طی سال های اخیر هیچکدام از مسئولان به آن پاسخ نداده اند و مسئولیتی نیز نپذیرفته اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha