حکم ۹ حفار غیرمجاز و قاچاقچیان میراث‌فرهنگی در چهارمحال و بختیاری صادر شد

شهرکرد- ایرنا- رییس اداره حقوقی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری گفت: احکام مربوط به ۹ نفر از حفاران غیرمجاز، قاچاقچیان اموال تاریخی و فرهنگی و متجاوزان به آثار تاریخی و فرهنگی در محاکم قضایی استان صادر شد.

به‌گزارش ایرنا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری، حمیدرضا معین فارسانی روز یکشنبه تاکید کرد: از این تعداد حکم صادر شده، احکام ۲ نفر به جُرم حفاری غیرمجاز در شهرستان بن بوده که برای هر کدام از آن‌ها ۶ ماه حبس تعزیری و ضبط ادوات حفاری به نفع دولت صادر شده است.

وی افزود: حکم پنج نفر نیز به جُرم حفاری غیرمجاز در شهرستان سامان صادر شد که براساس آن هر کدام به ۶ ماه حبس تعزیری، پرداخت ۳۰۰ میلیون ریال جزای نقدی و ضبط ادوات حفاری به نفع دولت محکوم شده‌اند.

معین تصریح کرد: همچنین صدور کیفرخواست علیه ۲ نفر به جُرم تجاوز به عرصه و حریم آثار تاریخی در شهرستان فارسان صادر شد.

وی یادآور شد: همچنین در روزهای اخیر اعضای ۲ باند حفاری در شهرستان‌های اردل و فارسان نیز دستگیر شده‌اند.

رییس اداره حقوقی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری با اشاره به دستگیری ۱۱ حفار غیرمجاز در این دو عملیات اظهار داشت: از این تعداد هشت نفر در شهرستان اردل و سه نفر در شهرستان فارسان دستگیر شده‌اند.

وی گفت: پرونده قضایی برای حفاران غیرمجاز، قاچاقچیان اموال تاریخی و فرهنگی و متجاوزان به آثار تاریخی چهارمحال و بختیاری تشکیل و برای سپری شدن مراحل قانونی به محاکم قضایی ارسال شده است.

معین تاکید کرد: با توجه به وظایف ذاتی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در حفظ و حراست از آثار و اموال تاریخی و فرهنگی، به محض دریافت گزارش‌ها و دستگیری متهمان، موضوع بلافاصله در دستور کار قرار می‌گیرد و در محاکم قضایی پرونده تشکیل و براساس قوانین و مقررات با این افراد برخورد می‌شود.

به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری ۱۱ شهرستان با نزدیک به یک میلیون نفر جمعیت دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha