محقق اروپایی: سوریه با شکست‌دادن تروریست‌ها با آمریکا مقابله کرد

دمشق - ایرنا - محقق و استاد دانشگاه کشور چک درباره مقاومت و پیروزی مردم سوریه مقابل تروریست‌ها گفت: توطئه‌ها و اقدامات تروریستی علیه سوریه شکست خورده و سوریه به این ترتیب با آمریکا مقابله کرد.

به گزارش ایرنا ، ولاستا هاولکا، محقق و استاد دانشگاه چک تاکید کرد که سوریه نقش مؤثری در مبارزه با تروریسم و مقابله با هژمونی آمریکا داشته و این نقش تأثیر مثبتی بر مردم و انسان های آزادی‌ خواه و نیروهای مقاومت دارد.

این در حالی است که با شکست گروه تروریستی داعش به عنوان بازوی نظامی آمریکا در سوریه در آذر ماه سال ۱۳۹۶، نیروهای آمریکایی مستقیما جایگزین این گروهک شدند و دقیقا از همان زمان نیز به جای داعش شروع به استخراج و سرقت نفت سوریه کردند.

این استاد دانشگاه درگفت وگو با خبرنگار خبرگزاری دولتی سوریه سانا گفت: نقش موثر سوریه در مبارزه با تروریسم و مقابله با آمریکا در خدمت همه مردم جهان و نیروهایی است که از حاکمیت خود دفاع می کنند و می خواهند خود را از سلطه و ظلم رها کنند.

وی از جامعه جهانی خواست برای رفع فوری اقدامات قهری یکجانبه و فشارهای غرب بر مردم سوریه متحد شوند و برای بیرون راندن تمام نیروهای خارجی که به صورت غیر قانونی در سوریه حضور دارند تلاش کنند.

هاولکا با تاکید بر ضرورت تقویت و تحکیم روابط با مردم سوریه ابراز اطمینان کرد که سوریه به لطف پایداری ملت خود همه چالش ها را پشت سرگذاشته و بر کشورهای توطئه‌گر پیروز شده است.

این محقق اروپایی خاطرنشان کرد: سوریه نقش برجسته ای در دستیابی به ثبات در منطقه دارد.

وی با تاکید بر شکست همه نقشه ها و توطئه های تروریستی علیه سوریه به اهمیت نقش این کشور در اتحادیه کشورهای عربی اشاره کرد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha