۷ خرداد ۱۴۰۲، ۹:۵۶
کد خبر: 85124083
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تداوم اعتراض‌های ضددولتی در صربستان

۷ خرداد ۱۴۰۲، ۹:۵۶
کد خبر: 85124083
تداوم اعتراض‌های ضددولتی در صربستان

تهران-ایرنا- ده‌ها هزار نفر بار دیگر در اعتراض به دو حادثه تیراندازی اخیر در صربستان که منجر به کشته شدن ۱۸ نفر شد و در اعتراض به سیاست‌های دولت که منتقدان آن را مقصر نفوذ و گسترش فرهنگ خشونت‌آمیز در جامعه می‌دانند، به خیابان‌ها آمدند.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از خبرگزاری رویترز، این چهارمین تظاهرات خیابانی مردم صربستان در چند هفته اخیر بود و تعداد شرکت‌کنندگان با وجود آب و هوای بد و بارش باران، همانند سه اعتراضات پیشین بود.

روز گذشته خیابان‌های اطراف مجتمع‌ شبکه تلویزیونی دولتی RTS مملو از جمعیت شد و معترضات خواستار استعفای الکساندر ووچیچ رئیس‌جمهور صربستان، براتیسلاو گاسیچ وزیر کشور و الکساندر وولین مدیر آژانس امنیتی صربستان شدند. آنها همچنین خواستار آزادی بیشتر رسانه‌ها شدند.

در سوم ماه مه (۱۳ اردیبهشت)، یک پسر نوجوان نه دانش آموز و یک نگهبان را در مدرسه در صربستان به ضرب گلوله کشت و یک روز بعد یک جوان ۲۱ ساله هشت نفر را در نزدیکی شهر بلگراد به قتل رساند.

احزاب مخالف که این تظاهرات را سازماندهی کردند، دولت به رهبری حزب ترقی‌خواه صربستان (SNS) را به دلیل ناتوانی در مهار رسانه هایی که خشونت را ترویج می‌کنند و عدم اقدام علیه عناصر جنایتکار در جامعه مقصر می‌دانند.

دولت ادعاهای احزاب مخالف را رد می‌کند و آنها را به برگزاری تظاهرات در جهت منافع سیاسی متهم می‌کند.

روز جمعه نیز ده ها هزار نفر از سراسر صربستان در حمایت از الکساندر ووچیچ در مرکز بلگراد تجمع کردند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha