تامین مالی تجهیزات مین‌زدایی اوکراین از سوی اتریش

تهران- ایرنا- دولت اتریش اعلام کرد که این کشور تجهیزات مین‌زدایی زمینی به ارزش ۲ میلیون یورو (حدود ۲.۱۵ میلیون دلار) را برای اوکراین تامین مالی خواهد کرد.

به گزارش بامداد یکشنبه ایرنا به نقل از سی‌ان‌ان، دولت اتریش در بیانیه‌ای در این باره نوشت: از زمان آغاز حمله روسیه به اوکراین، غیرنظامیان در این کشور از مین‌های زمینی و بقایای مواد منفجره مورد استفاده در جنگ رنج برده‌اند.

این بیانیه می‌افزاید: مین‌های زمینی استفاده شده توسط نیروهای نظامی و مواد منفجره به جا مانده، زندگی مردم اوکراین را در سراسر این کشور تهدید می‌کند و آنها را از دسترسی به زیرساخت‌های ضروری محروم می‌سازد.

در ادامه این بیانیه آمده است: مین‌های خطرناک زمینی در استفاده کشاورزان از زمین‌های مزروعی نیز مشکلات عدیده‌ای را ایجاد کرده است.

دولت اتریش در پایان این بیانیه نوشت: بیش از ۲۵۰ هزار کیلومتر مربع از خاک اوکراین مین‌گذاری شده است که به این ترتیب می‌توان جمع مساحت مناطق آلوده شده به مین در این کشور را معادل سه برابر مساحت کشور اتریش در نظر گرفت.

به نوشته سی‌ان‌ان، در بعضی از مناطق، کشاورزان اوکراینی مجبور شده‌اند در فصل کاشت مین‌های کاشته شده در زمین را خودشان پاک‌سازی کنند که این مساله جان آنها را به خطر انداخته است.

به گزارش ایرنا، رسانه‌های اوکراینی ۱۴ اردیبهشت اعلام کردند که در ادامه کمک‌های نظامی حامیان اوکراین به این کشور، کمیسیون اروپا از تخصیص ۵۰۰ میلیون یورو برای افزایش تولید گلوله‌های توپخانه و موشک به‌منظور تجهیز کی‌یف و تامین ذخایر اعضای خود، آمریکا از بسته کمکی نظامی جدید ۳۰۰ میلیون دلاری و کانادا از ارسال ۱۶.۵ دلار تجهیزات پاکسازی مین به اوکراین خبر دادند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha