۶ خرداد ۱۴۰۲، ۲۳:۲۷
کد خبرنگار: 1163
کد خبر: 85123948
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استاندار کردستان: وجود مبارک امام رضا(ع) بزرگترین ظرفیت فرهنگی کشور است

سنندج - ایرنا - استاندار کردستان گفت: وجود مبارک امام رضا(ع) بزرگترین ظرفیت فرهنگی کشور است اما تاکنون از این گنجینه آنگونه که باید استفاده نشده است.

به گزارش ایرنا، اسماعیل زارعی کوشا شنبه شب در دیدار با خادمین حرم امام رضا(ع) در سنندج اظهار کرد: ما تاکنون نتوانسته‌ایم از ظرفیت فرهنگی وجود مبارک امام رضا(ع) در کشور بهره ببریم لذا باید بتوانیم برنامه‌ریزی مناسبی برای استفاده از این ظرفیت داشته باشیم.

وی افزود: مردم کردستان ارادت دیرینه و عمیقی نسبت به اهل بیت(ع) به ویژه به امام رضا(ع) دارند و شیعه و سنی این استان از اسم رضا برای نامگذاری فرزندان خود استفاده می‌کنند و بی شک این ارادت به نسل‌های بعدی هم منتقل خواهد شد.

استاندار کردستان با بیان اینکه وجود کاروان خادمین امام رضا(ع) در کردستان برای اجرای برنامه‌های گسترده فرهنگی قابل تحسین است، ادامه داد: در چند روزی که این کاروان در استان حضور دارد شاهد ارادت مردم به اهل بیت(ع) خواهیم بود.

تلاش برای برقراری پرواز سنندج به مشهد مقدس

وی در ادامه با اشاره به فعالیت فرودگاه سنندج افزود: تا ماه آینده مشکل پروازهای سنندج برطرف خواهد شد و تلاش می‌کنیم پرواز به مشهد مقدس از طریق فرودگاه سنندج برقرار شود.

زارعی کوشا ادامه داد: فرصت‌ها و نعمت‌ها را باید دید و در مسیر اهداف ائمه اطهار(ع) حرکت کرد تا شاهد توسعه و پیشرفت استان و اجرای فعالیت‌های موثر باشیم.

کاروان خادمین امام رضا (ع) ۶ روز مهمان کردستانی‌هاست

مسوول کاروان بیرق رضوی در کردستان نیز در این دیداربا اشاره به اینکه کاروان حرم امام رضا از ۶ تا ۱۱ خرداد مهمان مردم کردستان است، اظهار کرد: این کاروان در برنامه‌های متنوعی در استان حضور خواهد داشت.

حجت‌الاسلام محمد محسن دعایی بازدید از مرز باشماق مریوان، دیدار با خانواده شهدا، آزادی پنج زندانی، مرخصی رفتن ۸۰ سرباز، شرکت در جشن تکلیف دانش‌آموزان، شرکت در صبحگاه مشترک، غبارروبی مزار شهدا و حضور در روستاها را از برنامه‌های این کاروان در کردستان اعلام کرد.

وی اضافه کرد: برنامه زیر سایه خورشید توسط موسسه جوانان آستان قدس راه‌اندازی شده است که بیش از ۱۶ سال از راه‌اندازی آن می‌گذرد.

اعزام ۴۱کاروان رضوی به داخل و خارج از کشور

عضو کاروان خادمین حرم امام رضا(ع) و سخنگوی کاروان زیر سایه خورشید ادامه داد: امسال ۳۱ کاروان به استان‌های کشور و ۱۰ کاروان به خارج از کشور اعزام می‌شوند و ۲هزار برنامه فرهنگی را در کشور اجرا خواهند کرد.

حجت‌الاسلام دعایی در ادامه با اشاره به گ اجرای طرح موثر «هشت روز در بهشت» ویژه طلاب و دانش‌آموزان نخبه گفت: براساس این طرح طلاب و دانش‌آموزان نخبه مهمان آستان قدس می‌شوند.

وی از استاندار کردستان درخواست کرد زمینه عضویت جوانان استان در این برنامه را فراهم کند و از جوانان نیز خواست با ارسال عدد پنج به سرشماره ۱۰۰۰۸۸۸ به شبکه متصل شوند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha